Deprecated: md5(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/func.php on line 1072
רק זה חסר לנו: חברת הגלידות מפסיקה את הייצור בגלל המלחמה - כיפה

הכינו מאגרים לשעת חירום: חברת הענק מפסיקה את פעילות המפעל

על רקע המתיחות בצפון בעקבות חיסול רמטכ"ל חיזבאללה, מפעל גלידות שטראוס בעכו יפסיק את פעילותו. הסיבה להפסקת הפעילות היא הנחיות פיקוד העורף לרוקן את מלאי גז האמוניה שמשמש את המפעל בשגרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/24 09:04 כו בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 01/08/24 09:11

הכינו מאגרים לשעת חירום: חברת הענק מפסיקה את פעילות המפעל
שטראוס, אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi/Flash90

בצל ההמתנה לתגובת חיזבאללה לאחר חיסול פואד שוכר: פיקוד העורף הנחה את מפעל גלידות שטראוס בעכו לרוקן את מלאי גז האמוניה, שברשותו. החשש הוא מפגיעה באותם מיכלי חומר, הנחשב לנפיץ ומסוכן, במתקפה אפשרית של חיזבאללה שתביא לפגיעה קשה בחיי אדם וברכוש. מכיוון שהשימוש בגז נחוץ להפעלת מערכות הקירור, לא יוכל המפעל לייצר גלידות ללא מלאי האמוניה. על פי דיווח של יאיר קראוס, YNET.

מגנום

מגנום, אילוסטרציה | צילום: יחצ

המפעל בבעלות יוניליוור - היחיד המייצר עבורם גלידות

מפעל גלידות שטראוס בעכו נמצא בבעלות קונצרן הענק "יוניליוור" והוא היחיד שמייצר עבורם את את הגלידות בהם מותג גלידות מגנום ועוד. יש לציין כי הנחיות פיקוד העורף למפעל להגביל את כמות האמוניה הגיעו כחלק מדרישות חירום להגבלת שינוע והחזקה בחומרים מסוכנים. בתגובה לחשיפה מסרה "יוניליוור" כי: "בעקבות הנחיות פיקוד העורף אנו מפסיקים בשלב זה את פעילות מפעל גלידת שטראוס בעכו".

יוניליוור

המפעל בבעלות יוניליוור, צילום: shutterstock

למרות הפסקת הייצור לא צפוי מחסור בגלידות

חרף הפסקת ייצור הגלידות , גורמים במפעל טוענים כי אם ההפסקה תיארך ימים ספורים לא צפוי מחסור בגלידות, ובנוסף, ישנם מלאים שהחברה מייצרת ושצפויים להספיק למשך שאר חודשי הקיץ.

בצה"ל הגיבו לדברים ומסרו: "פיקוד העורף מקיים קשר רציף ומתמשך עם כלל המפעלים הנמצאים בגזרתו, הכולל ביקורות יומיומיות והערכות מצב שוטפות יחד עם הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה. זאת כדי לשמור על מוכנות ותמונת מצב מלאה אודות רמות המלאי של החומרים המסוכנים".