מלח ב 7 שקלים וחלב ב 10 שקלים: הפקעות מחירים חמורות נחשפו הצפון

במסגרת מבצע "קיץ חם" נבדקו 11 בעלי עסקים באזור הצפון והתגלו הפקעות מחירים שהגיעו עד ל-338% מעל המחיר המפוקח

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 14:55 כד בתמוז התשפד

מלח ב 7 שקלים וחלב ב 10 שקלים: הפקעות מחירים חמורות נחשפו הצפון
צילום: CANVA

משרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף עם משטרת טבריה, יצא למבצע ביקורת נרחב בבתי עסק באזור הכנרת, במטרה לבדוק את מחירי המוצרים בפיקוח ממשלתי. המבצע, המכונה "קיץ חם", חשף הפרות חמורות של צו הפיקוח על מצרכים ושירותים, עם הפקעות מחירים שהגיעו עד ל-338% מעל המחיר המפוקח.

במהלך המבצע, פקדו מפקחי מינהל אכיפה ומדידה של המשרד 11 בתי עסק במושבים ובחופים סביב הכנרת. הממצאים היו מדאיגים ביותר, כאשר בשלושה מקרים נפתחו תיקי חקירה פליליים נגד בעלי העסקים בגין הפרות חמורות של החוק.

דוגמאות בולטות להפקעות המחירים כוללות:

  1. מלח 1 ק"ג נמכר ב-7.00 ₪, במקום המחיר המפוקח של 2.07 ₪ - הפקעה של 238%.
  2. תבנית ביצים 30 יחידות בגודל מדיום הוצעה למכירה ב-60.00 ₪, לעומת המחיר המפוקח של 32.23 ₪ - הפקעה של 86%.
  3. חלב 3% של תנובה (1 ליטר) נמכר ב-10.00 ₪, במקום 7.11 ₪ - הפקעה של 41%.

אופיר פלוט, מנהל אגף אכיפה ומדידה במשרד הכלכלה, הדגיש את חומרת הממצאים ואת הצעדים שיינקטו נגד המפרים. "מי שנתפס בהפרת החוק והפקעת מחירים, יינקטו כנגדו הליכים פליליים," אמר פלוט. "צפויים להיות מוטלים על ידי בית המשפט עונשים כספיים גבוהים, כאשר הקנס המקסימלי בחוק הוא עד כ-226,000 ₪."

המבצע מגיע בעיצומה של עונת התיירות באזור הכנרת, כאשר אלפי מבקרים פוקדים את האזור מדי יום. רבים מהתיירים, שאינם מכירים את המחירים המקובלים באזור, עלולים ליפול קורבן להפקעות מחירים אלו. הדבר מדגיש את החשיבות של פיקוח הדוק ואכיפה נחושה מצד הרשויות.

פלוט הדגיש את תפקידם החשוב של הצרכנים בתקופה זו. "לצרכנים תפקיד חשוב ביותר, בייחוד בימים אלו של חופשת הקיץ," אמר. "כאשר בנוסף לרכישות הרגילות, מתבצעות רכישות רבות שלא במקומות בהם רגיל הצרכן לבצען בשגרה, חשוב לבדוק את המחירים ולדווח למשרד הכלכלה במידה וישנו חשד למחיר מופקע."

משרד הכלכלה מעודד את הציבור לגלות ערנות ולדווח על כל חשד להפקעת מחירים. "כל תלונה תטופל במסירות ובמהירות וכנגד המפרים ימוצה הדין," הבטיח פלוט.