רוכשים דירה חדשה בירושלים? באזורים האלו הארנונה תעלה יותר

עיריית ירושלים הודיעה על העלאת מחירי הארנונה לאחר שנים של יציבות במחיר. השינוי יחול על כלל הדירות החדשות שנבנו החל מתחילת שנת 2020, לרבות דירות חדשות הנבנות במסגרת התחדשות עירונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/24 13:49 יז בתמוז התשפד

רוכשים דירה חדשה בירושלים? באזורים האלו הארנונה תעלה יותר
כסף, צילום: CANVA

אחרי עשרות שנים של יציבות, עיריית ירושלים הודיעה היום (ג') על עלעדכון תעריפי הארנונה לדירות חדשות שנבנות בעיר. השינוי, יחול על כלל הדירות החדשות שנבנו החל מתחילת שנת 2020, לרבות דירות חדשות הנבנות במסגרת התחדשות עירונית בכל רחבי העיר. למעט דירות אשר ניתנו לדיירים הוותיקים בפרוייקטים אלה כתמורה לביצוע המיזם.

"אזורים שנחשבו נמוכים, התפתחו והפכו לאזורים מובילים בעיר"

בעירייה הסבירו כי עדכון התעריף, מתבצע בהתאם למדיניות העירייה לפעול להלימה בין בניה חדשה ומודרנית והתפתחות אדירה של אזורים בעיר, למעמד הסוציו אקונומי של מבקשי המגורים החדשים שם. עוד ציינו בערייה כי השינוי האחרון באזורי חיוב הארנונה היה בשנת 1988, ומאז לדברי העירייה "אזורים שנחשבו נמוכים, התפתחו והפכו לאזורים מובילים בעיר, במקום מפעלים נבנו בנייני מגורים חדשים, ובמקומות רבים בעיר, נוספו אלפי יחידות דיור חדשות ומודרניות לצד סביבה מטופחת, עם שירותים עירוניים ברמה גבוהה ביותר".

התייקרות התעריפים דורשת את אישור שרי האוצר והפנים

הגבייה בתעריפים החדשים תחול החל משנת 2025, על כל הנכסים שיכללו בעדכון התעריפים. הצעת עדכון התעריפים, אושרה על ידי ועדת הכספים והעירונית ומועצת העיר, במסגרת אישור צו הארנונה הכללי לשנת 2025 והיא כפופה לאישור שר הפנים ושר האוצר.