החברה הישראלית ויתרה על 24 מיליארד דולר: עסקת וויז לגוגל בוטלה

לאחר שענקית הטכנולוגיה הגישה הצעה לרכישת חברת ההייטק הישראלית בסכום חסר תקדים של כמאה מיליארד שקלים, הודיעה וויז של אסף רפפורט על ביטול העסקה ויציאה לדרך עצמאית. לעובדים כתב המייסד: "למרות שאנחנו מחמיאים להצעות שקיבלנו, בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית וויז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/24 08:36 יז בתמוז התשפד

החברה הישראלית ויתרה על 24 מיליארד דולר: עסקת וויז לגוגל בוטלה
גוגל וויז, כבר לא, צילום: Ascannio,Shutterstock

בשבוע האחרון הלכה והתגבשה העסקה שהייתה אמורה להיות הגדולה ביותר בהיסטוריה של ישראל, כאשר ענקית הטכנולוגיה העולמית גוגל, באמצעות חברת אלפבית, הגישה הצעת עתק לרכישת חברת אבטחת המידע הישראלית, וויז, בסכום חסר תקדים של כ-24 מיליארד דולר. הבוקר (ג') התפרסם כי החברה הישראלית אותה ייסד היזם אסף רפפורט דוחה את ההצעה ובוחרת לצאת לדרך עצמאית.

בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית וויז

במכתב שכתב רפפורט לעובדי החברה ודלף לתקשורת בארצות הברית הוא כותב כי למרות ההצעה המפתה, החברה מעדיפה לצאת לדרך עצמאית ולהמשיך בצמיחה מבלי למכור את נכסיה: "אני יודע שהשבוע האחרון היה אינטנסיבי עם הבאז על רכישה פוטנציאלית. למרות שאנחנו מחמיאים להצעות שקיבלנו, בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית וויז".

עסקת וויז לגוגל בוטלה

עסקת וויז לגוגל בוטלה צילום: Ascannio,Shutterstock

מרכז הפיתוח - בישראל

חברת וויז הוקמה לפני כארבע שנים בידי מפתחים ישראלים וביניהם רפפורט, ועוסקת באבטחת מידע. מרכז הפיתוח של החברה אמנם נמצא גם היום בישראל, אך היא רשומה בארצות הברית, והמשרד הראשי שלה נמצא בניו יורק. בסוף 2023 הגיעו המכירות השנתיות של החברה ל-350 מיליון דולר.