בקרוב: מס על נטפליקס ועל אתרי קניות ברשת

ברקע דיוני התקציב והגירעון הגדל, ברשות המיסים הגישו הצעות להגדלת מיסים עקיפים כשבין היתר נבחן ביטול הפטור ממס לרכישות של עד 75 דולר באינטרנט. מנהל רשות המיסים: "כרגע הריבית גבוהה וצריך להביא כסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 11:13 ט בתמוז התשפד

בקרוב: מס על נטפליקס ועל אתרי קניות ברשת
נטפליקס, צילום: shutterstock, FLASH90

במשרד האוצר מגבשים בימים אלה את התקציב לשנת 2025 כשבמוקד נבדקים האפשרויות להגדיל את הכנסות המדינה ברקע הגירעון הגדול שמותירה המלחמה. בשבוע שעבר חשף ראש רשות המיסים, שי אהרונוביץ' בכנס לשכת רואי החשבון את המהלכים המתוכננים ואפיקי המס שבוחנים באוצר.

קונים באינטרנט? בקרוב תשלמו יותר

בין היתר חשף אהרונוביץ' כי בין המיסים הנבחנים ישנו המס על אפליקציות דוגמת נטפליקס שכיום לא משלמות מס בישראל, בנוסף נבחן גם ביטול הפטור ממס על רכישות באינטרנט בסכומים של עד 75 דולר. נזכיר כי בתחילת 2025 יעלה גם המע"מ בשיעור של אחוז אחד ויעמוד על 18%.

"ההעלאה של המע"מ ב-1% תהיה בכל מקרה ב-1.1.25. אנחנו חייבים צעדי התכנסות בגלל ההנחה שהתקציב יעלה באופן משמעותי ב-30 מיליארד בשנה בשש השנים הקרובות" אמר אהרונוביץ' בכנס. "כרגע הריבית גבוהה וצריך להביא כסף. מאיפה הוא יבוא?".

עו"ד שי אהרונוביץ

עו"ד שי אהרונוביץ', ראש רשות המיסים הנכנס, צילום: אביחי סוחר

אלי אקספרס, temu, אמזון, נקסט

כיום, רכישות באתרי הקניות דוגמת אלי אקספרס, temu, אמזון, נקסט ודומיהן פטורה ממע"מ בסכומים של עד 75 דולרים. בעבר נעשה ניסיון להטיל מס על רכישות שכאלה אך המהלך נפל בסופו של דבר, עתה בעקבות המצב, הדבר שב ועולה.