הבכיר הסרוג שאחראי על פיתוח טנק המרכבה: כך אני נעזר בחשיבה של הגמרא

אל"מ ש' הוא המהנדס הראשי ומפקד על יחידת הפיתוח במנהלת טנק המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון. הוא השתתף בטקס הענקת תארים של המרכז האקדמי לב ואמר לסטודנטים: "זכרו את מאמר המשנה באבות – לא המדרש עיקר אלא המעשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 17:05 כח באייר התשפד

הבכיר הסרוג שאחראי על פיתוח טנק המרכבה: כך אני נעזר בחשיבה של הגמרא
אל"מ ש' בטקס הגמר, צילום: המרכז האקדמי לב

אל"מ ש', קצין דתי המשרת כמהנדס הראשי ומפקד על יחידת הפיתוח במנהלת טנק המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון, השתתף השבוע בטקס הענקת תארים של הפקולטה להנדסה במרכז האקדמי לב בירושלים, וסיפר כיצד הרקע בו גדל ולמד לאורך השנים, מהווים חלק משמעותי גם כיום בחייו המקצועיים ובתהליכי קבלת ההחלטות להן הוא נדרש במסגרת תפקידו.

"בבואי לדון ולהכריע בסוגיות בטיחות מורכבות" אמר לבוגרים, "שיטת המחשבה וה'שקלא וטריא' הגמרתית בלימודי בית המדרש, מסייעת בליבון הסוגייה וקבלת ההחלטה הנכונה". אל"מ ש', בוגר המוסד הוסיף ואמר: "בהתבוננות מרחוק, זוהי מתנה גדולה, מתנה שעומדת לימיני יום יום עד עתה".

"שני ארגונים שונים אך החוט המחבר הוא זהה"

את הדברים אמר בפני כ-200 בוגרי הפקולטה להנדסה במרכז, אשר קיבלו בטקס תארים בכריית מידע, פיזיקה יישומית הנדסת אלקטרואופטיקה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת תכנה ומדעי המחשב.

טנק ישראלי בעזה

טנק ישראלי בעזה, הגמרא מסייעת בקבלת ההחלטה הנכונה. צילום: דובר צה"ל

"זכיתי בכל חיי הבוגרים להתחנך ולפעול בארגונים שיוסדו על ידי ענקי רוח, אנשי חזון ומעשה" הוא הוסיף, "המרכז האקדמי לב - מוסד ייחודי המשלב לימודי תורה והנדסה ומבקש לייצר למדינת ישראל עצמאות ברוח, ומנהלת טנק המרכבה והרק"ם, הם שני ארגונים שונים אך החוט המחבר הוא זהה -ארגונים היונקים ממעיינות הנצח של עם ישראל, במגמה לתרום לבניין הארץ והמדינה".

מעשה ניתן להיעשות מכמה כיוונים

אל"מ ש' סיים ואמר לבוגרים: "זכרו את מאמר המשנה באבות - לא המדרש עיקר אלא המעשה. בניגוד ללימוד בעולם של אידאות תיאורטיות, מעשה ניתן להיעשות מכמה כיוונים ואף מכיוונים מנוגדים. לאחר שמגיעים להבנה זו, אז יש מקום לכמה תפיסות יחדיו וכך ראוי שיהיה".