מבוכה בוועדת הכספים: היו"ר לא ידע שדירוג האשראי של ישראל ירד

בדיון שנערך בוועדת הכספים, שאל היו"ר גפני ח"כים מהאופוזיציה "איך אתם מסבירים את זה שדירוג האשראי לא יורד?", זאת לאחר שירד במהלך המלחמה בידי שתי סוכנויות שונות. הח"כים הגיבו: "אנחנו עלולים לספוג הורדת דירוג נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 19:11 כז באייר התשפד

מבוכה בוועדת הכספים: היו"ר לא ידע שדירוג האשראי של ישראל ירד
גפני בוועדת הכספים, דירוג האשראי דווקא ירד, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בחודשים האחרונים וברקע המלחמה, הורד דירוג האשראי של ישראל בידי שתיים מחברות דירוג האשראי הבינלאומיות, מי שלא בטוח זכר זאת, הוא יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני. בדיון שנערך היום (ג') בנוגע למצב הגירעון והאינפלציה התרחש דיון בין גפני וח"כים מהאופוזיציה במהלכו שאל היו"ר: "איך אתם מסבירים את זה שדירוג האשראי לא יורד?".

השאלה של גפני והזעם של הח"כים באופוזיציה

את השאלה שאל גפני במענה לטענה שהפנה אליו חבר הכנסת ולדימיר בליאק שאמר: "ראינו אתמול את הדו"ח של הכלכלן הראשי, אני רואה את הזינוק המטאורי בתשלומי ריבית, בסוף זה על חשבון התשתיות". במענה לשאלתו של גפני, זעמו חברי הכנסת בליאק ואורית פרקש הכהן והטיחו בו: "ירד עם תחזית שלילית, שתי סוכנויות מתוך שלוש הורידו את הדירוג".

הורדת דירוג האשראי של ישראל

הראשונה להוריד את דירוג האשראי של ישראל הייתה חברת מוד'יס שהודיעה במהלך חודש פברואר על הורדת דירוג האשראי של מדינת מרמה של A1 לרמה של A2, ההורדה הראשונה בהיסטוריה של דירוג האשראי של ישראל. במהלך חודש אפריל, הייתה זו סוכנות דירוג האשראי S&P שהורידה את דירוג האשראי של ישראל מרמה של "-AA" לרמה של "+A" עם תחזית שלילית.