בדקו: עשיתם מילואים במרץ-אפריל? ייתכן ואתם זכאים להחזר הזה

קרן הפיצויים פתחה היום את האפשרות להגשת בקשות למענק לעצמאים ששירתו במילואים בצו 8 עבור נזק עקיף בחודשים מרץ אפריל | אלה התנאים לזכאות - בדקו את מגיע לכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 21:15 כא באייר התשפד

בדקו: עשיתם מילואים במרץ-אפריל? ייתכן ואתם זכאים להחזר הזה
אנשי מילואים? בדקו את זכאותכם, צילום: Mendy Hechtman,FLASH 90

החל מהיום (ד'), יוכלו עוסקים המשרתים במילואים, להגיש בקשה למענק בשל נזק עקיף שנגרם להם עקב שרות בצו 8, עבור החודשים מרץ-אפריל 2024. למענק זכאים עצמאים ששירתו למעלה מ-30 יום בצו 8 והעסק שבבעלותם חווה ירידת מחזורים בעקבות שירות המילואים. המענקים יינתנו בתקופה המתחילה בינואר 2024 ועד חצי שנה מתום מועד סיום הצו הראשון של משרת המילואים.

מוסק מורשה? ההחזר יהיה ביחס למחזור בתקופה המקבילה ב-2023

עוסקים פטורים יהיו זכאים למענק בסכום קבוע עבור כל תקופה בת חודשיים, בהתאם לגובה המחזור השנתי ולשיעור ירידת המחזורים, שעליו הצהיר העוסק הפטור. עוסקים מורשים יהיו זכאים למענק בגין מלוא סכום הירידה במחזור העסקאות בין התקופה בת החודשיים לתקופה המקבילה ב-2023, כשהוא מוכפל במקדם הוצאה נחסכת. יתבצע חישוב מותאם עבור עסקים חדשים שנפתחו לאחר 1 בינואר 2023 ועד 30 בספטמבר 2023.

רשות המיסים, מבצע בישיבות ועמותות במרכז

רשות המיסים, מבצע בישיבות ועמותות במרכז, צילום: FLASH90

ניתן להגיש את הבקשות באופן מקוון באתר רשות המסים או באמצעות קישור שמופיע באתר המילואים של צה"ל. הגשת הבקשה עבור החודשים מרץ אפריל תתאפשר עד ה- 31 ביולי 2024 והתשלום יתבצע בהקדם ולא יאוחר מתום 14 ימים מיום קביעת הזכאות. תגמולי ביטוח לאומי שניתנו בגין תקופת הזכאות לא ינוכו מסכום המענקים. בבקשות שלגביהן תידרש בחינה מעמיקה של רשות המסים וקרן הסיוע, סכום המענק ייקבע בתוך 3 חודשים ממועד הגשת הבקשה.

מה אפשר לעשות אם הבקשה סורבה?

משרת מילואים אשר בקשתו סורבה או לא אושרה במלואה, רשאי להגיש השגה לקרן הסיוע של צה"ל באתר המילואים. על ההשגה להיות מנומקת, עם כלל המסמכים והנתונים אשר עשויים לתמוך או לאשר את טענותיו.