בשורה לירושלמים: השוק המיתולוגי חוזר לפעילות

עבור ירושלמים רבים הפך שוק רמלה לוד למוקד הקניות של ימי שני, אך לאחר התקדמות תוואי הרכבת הקלה, נאלץ השוק להיסגר. עכשיו נמצא הפתרון שיחזיר את השוק לפעילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 15:55 יב בכסלו התשפג

בשורה לירושלמים: השוק המיתולוגי חוזר לפעילות
שוק רמלה לוד - חוזר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוק רמלה - לוד חוזר: עבור ירושלמים רבים, סגירת שוק רמלה לוד לפני כחודש היוותה מכה. לא רק הסוחרים ובעלי הבאסטות נפגעו, גם ירושלמים רבים שבמשך שנים היו מגיעים מידי יום שני, לערוך קניות בשוק הותיק, נפגעו גם הם. אבל מהר מאוד נמצא הפתרון שיחזיר את השוק לפעילות ממש בקרוב.

הסגירה, בעקבות עבודות הרכבת הקלה

עם התקדמות העבודות בתוואי הרכבת הקלה, נדרשו בעלי השוק לפנות לפנותו. השוק ששכן בסביבות תחנת הרכבת בשכונת מלחה הירושלמית, נאלץ להיסגר והבעלים ניסו למצוא מקום אחר שיחליף את מיקומו של השוק, בתחילה ללא הצלחה. לאחר דרישת הפינוי אמר ל-mynet ירושלים אחד מבעלי השוק: אביב בן עמי: "זה עצוב לנו שכרגע לא מצלחים לעזור לנו ולמרות הכוונות הטובות של העירייה אנחנו עדיין מחכים לתשובות מרשות מקרקעי ישראל על כמה אופציות ויש לנו גם פגישה מסודרת איתם בשבוע הקרוב".

שוק מחנה יהודה, השבוע

שוק בירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפתרון נמצא - השוק יפתח 

אך עתה בעלי השוק הודיעו כי נמצא פיתרון וכי קרקע חדשה שנמצאה מתאימה לצרכי השוק אותרה. הקרקע הסמוכה לצומת הרחובות בנבנישתי ודב יוסף, לא הרחק מסניף של רשת בית הפירות, בתחילת העלייה לשכונת גילה, יוכשר במהלך החודש הקרוב, מה שיאפשר לפתוח את השוק חזרה תוך שבועות ספורים.

אביב בן עמי אמר ל-mynet ו-ידיעות ירושלים: "הצלחנו לאתר קרקע פרטית פנויה המתאימה לגודל ולצרכים שלנו ונמצאת במקום מרכזי ונגיש לציבור הרחב. ברור שלפני שנפתח אנחנו צריכים ולהסדיר את השטח ולהכשיר אותו וגם לסדר מקומות חניה ללקוחות. העבודות יימשכו חודש ובנתיים במקביל בעירייה עוזרים לנו עם כל הליכי האישור הנדרשים. אחרי הכל נפתח מחדש ונחזור לפעילת הרגילה".