הקיץ הזה כל המשפחה מבלה בגוש עציון

הקיץ הזה אתם מוזמנים לבלות בגוש, חבל ארץ יפהפה רק רבע שעה מירושלים ומבית שמש. בגוש תוכלו להנות מאטרקציות מגוונות, אוכל מעולה, יין מקומי משובח ושפע מרחבים של טבע

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף תיירות גוש עציון 04/08/24 18:35 כט בתמוז התשפד

הקיץ הזה כל המשפחה מבלה בגוש עציון
מעיין, צילום: תיירות גוש עציון

הקיץ הזה כל המשפחה מבלה בגוש עציון: גוש עציון הוא חבל ארץ מדהים, רק רבע שעה מירושלים ומבית שמש. יש כאן הכול: אטרקציות מטורפות, אוכל מעולה ויין מקומי משובח, מרחבים של טבע, מעיינות, טרסות חקלאיות, כרמים, מטעי דובדבנים ואפילו מדבר. גובהו של גוש עציון כ-1,000 מטר מעל פני הים, לכן מזג האוויר בו נהדר בימי הקיץ.

ההיסטוריה של גוש עציון

קצת היסטוריה: גוש עציון נמצא בדרך ההר, הדרך הקדומה ביותר המחברת את באר שבע לירושלים. הדרך מוזכרת בתנ"ך כשמסופר על אברהם אבינו שהלך בה מבאר שבע להר המוריה, על רחל אימנו הקבורה באפרתה, ועל עולי הרגל שהשתמשו בה בדרך לבית המקדש בשלושת הרגלים.

ח

צילום: תיירות גוש עציון

בדרך תראו את שרידי של אבני מיל – אבנים רומיות הנמצאות לאורך דרך האבות, מקווה מימי בית שני, ותצפית מרהיבה של 360 מעלות על כל הארץ בגובה 1,000 מטר ממנה נשקף נוף עוצר נשימה על ירושלים, מדבר יהודה, השפלה והרי יהודה. בנוסף, תוכלו להכנס לאמת הביאר, אמת מים עתיקה מימי בית שני שהובילה מים לירושלים ולצפות בחזיון על הנושא. אל תשכחו להביא פנסים!

גוש עציון ומדינת ישראל

בשנת 48', בדרך להקמת המדינה, גוש עציון היה בחזית ובהגנה על ירושלים. את סיפור ההתיישבות בהר, הקרבות, נפילת הגוש והשיבה אליו, ניתן לראות בחזיון האור קולי בכפר עציון המספר את סיפור גוש עציון ערב הקמת המדינה.

מזרח גוש עציון גדוש אף הוא בהיסטוריה מסעירה: המלך הורדוס הוקסם מהאזור ובחר לבנות בו את ארמונו הגדול בהרודיון. מי שיבקר בהר יהנה בוודאי מהנוף, מהבניה ההרודיאנית המרשימה, מביקור בקברו של הורדוס, מהמנהרות מתקופת בר כוכבא ואפילו מבית הכנסת העתיק.

נחזור למים: בגוש עציון מעיינות שופעים עם נקבות וזרימה לאורך כל השנה. ניתן להגיע למעיינות עם ריינג'רים, רכבים, אומגה, הליכה רגלית או באופניים בסינגל המעיינות המקומי, להנות מפינות החמד, הספסלים והאתרים המוסדרים ולקפוץ למים הקרירים.

סדנאות ושלל פעילויות

בגוש עציון עושר של סדנאות שונות בתחומים מגוונים, כמו הכנת גבינות, מלאכות קדומות, לימוד מנהיגות באמצעות רעיית צאן ומבחר יצירות. ניתן ומומלץ לשלב אותן בביקור שלכם. מי שעדיין לא התעייף ומחפש להוציא אנרגיה, מוזמן למתחם המתנפחים, לקיר הטיפוס ולמתקנים הרבים.

לאורך השנה כולה גוש עציון פורח: שקדיות, חלמוניות, אירוסים דובדבנים, כרמים שופעים ועוד. בקיץ תהנו מקטיף ובציר עצמי, חוויה לכל המשפחה. כדאי להתעדכן. אבל לא רק אתרים ונופים יש בגוש עציון, אלא גם מסעדות מעולות, יקבים וצימרים יחודיים. גוש עציון מציע אוכל נפלא, יינות משובחים זוכי פרסים וצימרים מפנקים עם נופים עוצרי נשימה.

מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולהתרשם משלל האטרקציות, הטיולים והאירועים לקיץ


בשיתוף תיירות גוש עציון