מה ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות?

לא מעט אנשים שמגיעים לגיל השלישי, מחליטים שהם לא רוצים לחיות את חייהם במסגרת ביתם הפרטי שכן, הם מרגישים בדידות, חוסר עשייה ביומיום ועוד. מה ההבדל בין בית אבות לדיור מוגן? כל התשובות במאמר הבא

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף mishan 25/07/24 18:35 יט בתמוז התשפד

מה ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות?
אילוסטרציה, צילום: BearFotos,Shutterstock

מה ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות?

לא מעט אנשים שמגיעים לגיל השלישי, מחליטים שהם לא רוצים לחיות את חייהם במסגרת ביתם הפרטי שכן, הם מרגישים בדידות, חוסר עשייה ביומיום ועוד. אותם אנשים מרגישים שהם רוצים לחיות במסגרת שתעניק להם את האפשרות לחיות חיים עצמאיים ובד בבד, תציע להם קהילתיות, תמיכה במידת הצורך, חיי חברה, פנאי והנאה. עבור אותם אנשים מוצעים כיום מגוון בתי דיור מוגן.

בניגוד אליהם, ישנן משפחות אשר מטפלות במבוגר סיעודי הדורש השגחה וטיפול רפואי אינטנסיביים ומחפשים מקום שיכול להקל עליהם ולטפל במבוגר הזקוק להשגחה צמודה ולטיפול רלוונטי יומיומי, אותן משפחות יכולות לבחור בית אבות סיעודי התואם למצבו של המבוגר. אם אתם שואלים לגבי בית אבות או דיור מוגן? חשוב שתקראו את המאמר הבא.

מהו בית אבות?

בית אבות יהיה לרוב גם מסגרת סיעודית אשר מספקת רמת טיפול גבוהה לכל מבוגר שזקוק להשגחה צמודה, סיוע בפעילות יומיומית וגם טיפול רפואי שוטף. בבית אבות יהיה אפשר למצוא אחיות מוסמכות, רופאים ואנשי מקצוע מתחום הבריאות. הוא מציע שירותים שונים לדייריו לרבות: טיפולי פיזיותרפיה, מתן תרופות באופן יומיומי על ידי אחות מוסמכת, סיוע בביצוע פעולות שונות לרבות: מקלחת, הלבשה, האכלה ואפילו ניידות, במידה והדייר לא מסוגל לבצע את הפעולות הללו באופן עצמאי.

מלבד זאת, במקום ישנם רופאים אשר בודקים את מצבם הבריאותי של המטופלים מדי פרק זמן שמוגדר מראש, נותנים הוראות להמשך טיפול וכמובן, זמינים בכל עת לכל שאלה או התלבטות דחופים.

מהו דיור מוגן?

בניגוד לבית אבות סיעודי, דיור מוגן הוא אפשרות מגורים לבני הגיל השלישי אשר מתנהלים בחייהם באופן יומיומי ואינם זקוקים לסיוע, טיפול רפואי אינטנסיבי או השגחה צמודה. הדיירים מתגוררים במקום בדירות מגורים אשר הם מנהלים באופן עצמאי ויכולים ליהנות ממגוון רחב של מתקנים כגון: בריכה, חדר כושר, חדר לפעילות משותפת וכמובן שהם יכולים ליהנות מחברה של אנשים בני גילם, המתגוררים במקום.

מדובר על מתחם הרלוונטי ביותר לכל אדם שמגיע לגיל השלישי וחש בודד. כמובן שבמקום יש השגחה של צוות על בני הגיל השלישי, אך כמובן, אין התערבות כלשהי בחייהם והם חיים אותם בצורה פעילה ועצמאית.

איך מחליטים בית אבות או דיור מוגן?

אם אתם שואלים האם בן משפחה קרוב בגיל השלישי זקוק לבית אבות או לדיור מוגן, הרי שיש לבחור את מתחם המגורי הרלוונטי לו בהתאם למצבו. אם מדובר על אדם בגיל השלישי שמתפקד בצורה עצמאית ושמצבו הבריאותי סך הכול תקין, אך הוא מתגורר לבד וסובל מבדידות וחוסר עשייה, יתכן כי דיור מוגן יהיה המקום האידאלי למגורים עבורו. אולם, אם מדובר על אדם בגיל השלישי שהוא במצב סיעודי כלשהו, שאיננו יכול לבצע את כל הפעולות הנדרשות לחיים תקינים באופן עצמאי וכן, שהמצב הבריאותי שלו דורש מעקב וטיפול, בית אבות סיעודי הוא הבחירה הטובה ביותר עבורו.

אם אתם מחפשים דיור מוגן איכותי לבן משפחה קרוב ואהוב, משען הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם.


בשיתוף mishan