האם כדאי לרכוש קרקע להשקעה באזור השרון?

קרקע להשקעה באזור השרון נחשבת לאחד מנכסי הנדל"ן הנדירים והמבוקשים ביותר בישראל. הסיבה לכך היא שעתודות הקרקע באזורי ביקוש בשרון הולכות ומתמעטות, בעוד הביקוש רק הולך וגובר

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף החברה למימוש קרקעות 10/07/24 13:00 ד בתמוז התשפד

האם כדאי לרכוש קרקע להשקעה באזור השרון?
אילוסטרציה | , צילום: Pranavan Shoots,Shutterstock

בשנים האחרונות, חלה מגמת הגירה חיובית לערי ויישובי השרון. האזור מציע סביבות מגורים עירוניות וכפריות עם איכות חיים גבוהה. כמו כן, ברחבי השרון ובגוש דן הסמוך קיימים מרכזי מסחר, תעשייה ותעסוקה גדולים.

יחס ההיצע והביקוש לקרקעות באזור השרון הוא דגל ירוק בוהק עבור משקיעי נדל"ן. אם לא די בכך, גם עלות ההשקעה במגרשים, ובעיקר בכאלו שטרם הופשרו לבנייה או שמצויים שהליכי הפשרה ושינוי ייעוד, נמוכה בהרבה ממחיר נכסים בנויים.

במדריך הבא יוצגו הסיבות מדוע כדאי לבחון השקעה בקרקעות בשרון

מבחינה נדל"נית, השרון עונה על כל הפרמטרים של יעד השקעה אסטרטגי ממעלה ראשונה. אך מהם אותם הפרמטרים שהופכים את ההשקעה בשטחים בשרון לכה מבוקשת ומבטיחה?

להלן היתרונות של רכישת קרקעות דווקא באזור זה:

1) מיקום אידאלי: אזור השרון הינו חבל ארץ במחוז המרכז, אשר כולל את השטח שבין נחל אלכסנדר מצפון, נחל הירקון מדרום, הרי השומרון ממזרח והים התיכון ממערב. תושבי האזור נהנים מקרבה לחוף מאידך (בעיקר הרצליה ונתניה) ומגישה נוחה למרכזי הערים הגדולות בגוש דן.

2) גידול דמוגרפי: קצב גידול האוכלוסין באזור השרון רק הולך וגובר, בין היתר בשל שיעורי הגירה חיוביים. תופעה זו מובילה לעלייה בביקוש לנכסים למגורים, ובעיקר לאדמות שעליהן ניתן להקים מבני מגורים ומסחר.

3) היצע נמוך וביקוש גבוה: היקף השטחים הזמינים לבנייה למטרות מגורים איננו מצליח להדביק את הביקוש. בשל כך, קיימת מגמה הולכת וגוברת של הפשרת שטחים חקלאיים בשרון בעידוד ואף ביוזמת המדינה והרשויות המקומיות.

4) פוטנציאל הפשרה גבוה: בשל השילוב של קצב הגידול הדמוגרפי הגבוה, היצע קרקעות נמוך וביקוש גבוה לנכסים, הרשויות הרשמיות פועלות במרץ להפשרה קרקעות חקלאיות באזור. פוטנציאל ההפשרה החיובי מקטין את רמת הסיכון ומגדיל את רמת הביטחון עבור המשקיעים הפוטנציאליים.

5) מגמת התייקרות: בשל המאפיינים שצוינו קודם לכן, מחירי המגרשים החקלאיים, המופשרים או אלו שטרם הופשרו, רק הולכים ומטפסים ככל שעובר הזמן. מנקודת המבט של המשקיע, המשמעות היא סבירות גבוהה לקבלת רווחים משמעותיים על השקעה בקרקע בשרון.

6) יחס עלות: תשואה אטרקטיבי: על אף מגמת ההתייקרות, מחירי האדמות נותרו נמוכים ביחס לנכסים בנויים. פוטנציאל התשואה לטווח הארוך ביחס לעלויות ההשקעה היא חיובי ביותר, ויכול להגיע עד למאות אחוזים. חשוב להדגיש כי פוטנציאל הרווח עולה ככל שהמגרש נמצא בשלב מוקדם יותר של תהליכי ההפשרה והבניה.

להלן שלושה פרויקטים מומלצים להשקעה בקרקעות בשרון:

1) מתחם נוף הירקון בהוד השרון: התכנית המפורטת כוללת כ-9,000 דירות להשכרה ולדיור מיוחד בשכונת מגורים חדשה מעורבת שימושים בדרום העיר. חלק ניכר מהשטח יוקדש למסחר ותעסוקה, וכן להקמת גן לאומי ופארק ציבורי. עוד על נוף הירקון כאן.

2) פרויקט בן יהודה צפון בכפר סבא: תכנית להקמת שכונה חדשה שתציע כ-9,400 יחידות דיור חדשות לצד פארק ציבורי ושטחי מסחר ותעסוקה. מדובר באחת מעתודות הקרקע האחרונות בכפר סבא, ולכן כדאי לבחון השקעה בפרויקט זה.

3) מתחם 9 באבן יהודה: תכנית לבניית מתחם מגורים בעירוב שימושים עם מאות דירות סטודיו. התכנית, שצפויה לשלש את מספר תושבי היישוב, הופקדה בתנאים. השקעה בפרויקט עשויה להניב תשואה נאה בתוך מספר שנים.


בשיתוף החברה למימוש קרקעות