מהם הקריטריונים לקבלת התרופה הייחודית לירידה במשקל?

התרופה וויגובי (Wegovy) הינה תרופה המיועדת לירידה במשקל, כאשר אותה מקבלים על ידי מתן אישור כחלק מתוכנית אינדיבידואלית בהתאם לטיפול האישי שהוגדר ולצד מעקב אצל תזונאית, במידת הצורך גם תידרש פעילות גופנית

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף ד"ר רז 24/06/24 11:43 יח בסיון התשפד

מהם הקריטריונים לקבלת התרופה הייחודית לירידה במשקל?
זריקות הרזייה |, צילום: Caroline Ruda,Shutterstock

שם החומר הפעיל בתרופה זו הינו Semaglutide, ומדינה הייצור הינה דנמרק. תרופה זו אושרה לשימוש החל משנת 2021 בארצות הברית והיא מחייבת במרשם רופא. מדובר בתמיסה אותה מזריקים עם עט המוכן לשימוש בהתאם להנחיות הרופא המטפל ולתוכנית שהוגדרה. במרבית המקרים מדובר בפעם בשבוע. תרופה זו נמנית עם תרופות לטיפול בהשמנת יתר, והינה סוג אחד מבין מספר זריקות להרזיה שקיימות בשוק כיום.

מהם הקריטריונים לקבלת התרופה?

כמו תרופות רבות מהמשפחה הנ"ל, ישנם קריטריונים בהם צריך לעמוד על מנת להיות זכאים לקבלת התרופה:

1) עליכם להיות בני 12 ומעלה
2) ערך ה-BMI שלכם צריך להיות במצב של עודף משקל, כלומר, מעל 27 עם לפחות גורם סיכון אחד (כמו למשל טריגליצרידים בדם, סוכרת, לחץ גם גבוה ועוד) 3) ערך ה-BMI שלכם צריך להיות במצב השמנת יתר חמורה, כלומר 30 ומעלה

ניתן למצוא אצלנו באתר מחשבון BMI לצורך בדיקת התאמה עבור הטיפול התרופתי בתרופה זו. כמו כן, על מנת לקבל את התרופה עליכם לקבל מרשם רופא ולהגיש את הטפסים הנדרשים בהתאם.

מה ההבדל בין Wegovy לבין אוזמפיק?

שתי התרופות הנ"ל מיועדות עבור הורדה במשקל, כאשר בשתיהן החומר הפעיל הינו Semaglutide. ההבדל העיקרי ביניהן הוא במתן המינון הניתן - המינון של וויגובי בהתאם למחקרים שנערכו יהיה גבוה יותר (למען הגדלת היעילות לירידה במשקל) מאשר המינון של אוזמפיק.

שתי התרופות הללו מוגדרות פופולריות בקרב מדינת ישראל, שתיהן מצריכות אישור מיוחד ומתן מרשם רפואי. האוזמפיק אושרה לשימוש בשנת 2017 ואילו התרופה השניה אושרה לשימוש בשנת 2021. במילים אחרות, מלבד שנת האישור לשימוש בתרופות אלו, ההבדל היחיד הינו במינון שלהן.

מהן תופעות הלוואי של תרופת וויגובי?

בעת השימוש בתרופת וויגובי עשויות להיות מגוון תופעות לוואי (אך אין הכרח), כאשר חלקן חולפות תוך זמן קצר וחלקן לא. בין הנפוצות בתופעות הלוואי - גיהוקים, הקאות, בחילות, שיהוקים, עצירות, שלשולים, רפלוקס, גזים, היפוגליקמיה.

על הטיפול להיות במעקב צמוד של הרופא המומחה על מנת לצמצם / למזער ככל הניתן את תופעות הלוואי למיניהן, או לפחות להקל עליהן ככל הניתן. המינון ישתנה במידת הצורך בהתאם לתוכנית האישית ובהסתמך על הנחיות הרופא המטפל.

למי לא מיועד הטיפול בתרופת Wegovy?

עבור נשים בהריון ו/או עבור נשים מניקות. כמו כן, במידה והנכם סובלים מבעיות חמורות במערכת העיכול או מחלות מעי דלקתיות, דעו כי השימוש בתרופה זו אינו מומלץ עבורכם. בטרם נטילת התרופה, יש להיוועץ ברופא מומחה ובהסתמך על ההיסטוריה הרפואית שלכם.

טיפול Wegovy עם המומחים שלנו

במרכז להשמנה, אנו מציעים תוכנית מקיפה לצד שילוב עם טיפול תרופתי ומעקב תזונאית, החל מאבחון ראשוני, הדרכה אישית, מעקב אישי, פירוט טיפול משולב לתוצאות מקסימליות, הפחתה של תופעות לוואי, מעקבי רצף טיפולי ועוד. אנחנו כאן בשבילכם - צרו איתנו קשר עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית, וביחד נוכל להתחיל תהליך נפלא שיביא לתוצאות עליהם חלמתם.

** כל הנאמר בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ / אבחון רפואי.


בשיתוף ד"ר רז