ענק הביובית על שאיבות ביוב, הצפות ופתיחת סתימות קשות

שאיבת ביוב, שאיבת הצפות מים ופתיחת סתימות ביוב קשות ומורכבות: מתי תצטרכו להיעזר בשירותי ביובית? סקירה קצרה שנכתבה עבורכם על ידי צוות חברת ענק הביובית

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף ענק הביובית 17/06/24 15:56 יא בסיון התשפד

ענק הביובית על שאיבות ביוב, הצפות ופתיחת סתימות קשות
ביוב, צילום: ANDRII KHRIAKOV,Shutterstock

ישנן בעיות ביוב שרק חברת ביובית יכולה לפתור ולא אינסטלטור רגיל. רצוי גם שיהיה זה קבלן ביוב שיוכל לבצע עבודות נוספות שיאפשרו לתקן את התקלות הללו כדי שלא יחזרו בהמשך. מתי תצטרכו להיעזר בשירותי ביובית? הנה סקירה קצרה שנכתבה עבורכם על ידי צוות חברת ענק הביובית.

שאיבת ביוב

השירות המרכזי של מפעילי ביובית הוא שאיבות ביוב. ניתן לציין כמה מקרים נפוצים בהם הצורך הזה עולה:

  • סתימה בצנרת שגרמה להצפת ביוב – סתימה קשה בביוב שלא מטופלת בזמן גורמת בסופו של דבר לפריצה של מי הביוב החוצה דרך שוחה קרובה ולהצפה שיש לשאוב כמה שיותר מהר.
  • שאיבות ביוב באתרי בנייה – מקומות כאלו עדיין לא מחוברים למערכת הביוב ולכן אין למי הביוב שנוצרים לאן להתפנות וצריך לשאוב אותם.
  • שאיבה של בורות שומן וספיגה – בורות שומן אוגרים פסולת ביוב שאסור להזרים למערכת הביוב הרגילה ואילו בורות ספיגה מותקנים במקום שבו אין חיבור למערכת הביוב הארצית. חובה לשאוב את הבורות האלו על פי חוק על מנת שלא יעלו על גדותיהם. שאיבת ביוב מהסוג הזה חייבת להתבצע על ידי קבלן ביוב בלבד.
  • שאיבת בוצה – הכוונה לחומר אורגני ששקע בתחתית מתקני טיהור שפכים או מאגרי ביוב כלשהם. צריך לשאוב אותה על מנת שלא יגרם זיהום.
  • שאיבה של קווי ביוב תעשייתיים – במפעלים רבים חל איסור על הזרמת הנוזלים לקווי הביוב הרגילים כך שחשוב מאוד לשאוב לא רק את הבורות המיוחדים שבמקום אלא גם את קווי הביוב עצמם.

שאיבת הצפות מים

הצפות מים, בין אם של מים מתוקים ובין אם של מי ביוב, כאשר הן בהיקפים רחבים יכולות להיות מפונות רק על ידי ביובית. הנה המקרים הנפוצים בכל הקשור בכך:

  • הצפות בעקבות סתימת ביוב – במידה וביוב אינו זורם בחופשיות בצינורות הוא פורץ דרך הפתח הקרוב ביותר, בחצר, ברחוב או בתוך המבנה וגורם להצפה.
  • הצפות במקומות נמוכים אחרי גשם – חצרות, חניונים, לובי של בניינים ופירי מעליות יכולים להיות מוצפים לאחרי ימי גשם סוערים במיוחד.
  • הצפות עקב פיצוצי צנרת מים – במקרה שכזה דירות יכולות להיות מוצפות, מקלטים, מרתפים ועוד.


שאיבת הצפות מים בכל אחד מהמקרים הללו מתבצעת על ידי ביובית, שיכולה להיות גדולה מאוד, בגודל סטנדרטי או בגודל קומפקטי ובגובה נמוך. במקרים עם בעיית נגישות ממש בעייתית ניתן להשתמש בביובית ניידת על עגלה או במשאבה טבולה מיוחדת.

פתיחת סתימות ביוב קשות ומורכבות

סתימות ביוב קשות הן כאלו שמתרחשות בצינורות הביוב הגדולים שמחוץ למבנים. מורכב מאוד לטפל בהן כי הן מחייבות ציוד מיוחד. פתיחה של סתימת ביוב קשה נעשית על ידי לחץ מים חזק של ביובית ובמידת הצורך גם פעולה של דיזה שמחוברת אל הצינור ומסוגלת להתמודד עם הגורם החוסם בצורה יעילה. למשל, חיתוך וכרסום שורשים שחדרו לצנרת הביוב מבוצע על ידי דיזה שמסוגלת לנסר את השורשים לגמרי ואז מבצעים שטיפה של הקו על מנת שהפסולת תצא החוצה. קיימות גם דיזות למקרי סתימה של פסולת בטון ומשקעי שומן בביוב.

חברת ענק הביובית מציעה שירותי ביובית במרבית אזורי הארץ במחירים נוחים ומשתלמים מאוד. תוכלו להיעזר בה בכל המקרים שציינו וגם לטובת שטיפת קווי ביוב באופן שגרתי, במידה וצנרת הביוב שלכם עושה בעיות באופן קבוע ואתם רוצים למנוע או לפחות למזער את מידת הנזק של התקלה הבאה. אם מדובר בתקלה חמורה במיוחד, ענק הביובית גם תוכל לבצע עבורכם תיקונים מורכבים או להחליף לכם את צנרת הביוב, בזכות העובדה שמדובר בקבלן ביוב מורשה.


בשיתוף ענק הביובית