טעויות נפוצות בהגשת תביעות ביטוח רכב

מתעכבים בהגשת התלונה, לא ניגשים לטיפול רפואי או לא מתעדים מספיק טוב. בואו להכיר מקרוב את כל הטעויות שאתם עושים בהגשת תביעת ביטוח רכב

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף מקס 28/11/23 11:44 טו בכסלו התשפד

טעויות נפוצות בהגשת תביעות ביטוח רכב
ביטוח רכב, צילום: shutterstock

אם אף פעם לא עשיתם את זה, או שאולי נכוויתם בעבר, הגשת תביעת ביטוח רכב עלולה להרתיע אתכם. יכול להיות שאתם חוששים לבצע טעויות שיעלו לכם ביוקר, וליצור עיכובים, מחלוקות ואפילו דחייה של התביעה שלכם. אין לכם ממה לחשוש. קודם כל, אנחנו חיים בעידן של ביטוח רכב אונליין באפליקציות ואתרים, וניתן היום להגיש ולנהל תביעות באופן דיגיטלי ונוח.

שנית, ידע הוא כוח.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה, עם פירוט של הטעויות הנפוצות ביותר. אם תכירו את המלכודות שממתינות לכם, תוכלו לגשת לתהליך עם יותר ביטחון ולקדם אפשרות של זכייה בתביעה.

בואו נצא לדרך.

טעות 1: לא לדווח על התאונה באופן מיידי

אחת הטעויות הכי נפוצות היא התעכבות יתרה בדיווח על התאונה לחברת הביטוח. חשוב מאוד לדווח מייד, מכיוון שכלל שחולף הזמן, קשה לכם יותר להוכיח את הטענות שלכם. עיכובים עלולים להוביל לשאלות לגבי תקפות התביעה ולסבך את התהליך.

טעות 2: תיעוד לא מספק

לאחר תאונה, חיוני לאסוף עדויות רבות ככל האפשר. זה כולל צילום של הזירה, הנזקים לכל כלי הרכב המעורבים ואיסוף פרטי קשר מעדי ראייה. חברות הביטוח מסתמכות במידה רבה על ראיות כדי להעריך את המצב, אז חשוב שתעשו את כל המאמצים מהצד שלכם לספק ראיות כאלה.

טעות 3: הודאה באשמה בזירה

בזירת התאונה, חשוב לא להודות באשמה או לצאת בהצהרות שעלולות להתפרש כהודאה באחריות. את קביעת האשמה יש להשאיר לחברות הביטוח ואולי לאכיפת החוק, שכן הודאות מוקדמות יכולות להשפיע על תוצאת התביעה.

טעות 4: לא לפנות לטיפול רפואי

אם אתם או אנשים שהיו איתכם ברכב נפצעים, פנו מיד לטיפול רפואי. לפעמים, פרץ האדרנלין יכול להסוות כאב וייתכן שהפציעות לא יהיו ברורות מיד. אי קיומו של תיעוד רפואי עלול להקשות על קבלת פיצויים, בגין פציעות המתבטאות מאוחר יותר.

טעות 5: חוסר היכרות עם תנאי הפוליסה

מבוטחים רבים אינם מודעים לחלוטין לכיסוי שלהם. עליכם להבין היטב את הפרטים של הפוליסה שלכם, כולל השתתפות עצמית, מגבלות כיסוי והחרגות. מודעות לתנאים תעזור לכם למנוע הפתעות בתהליך ולהבטיח שאתם מנצלים במלואו את הכיסוי ששילמתם עבורו.

טעות 6: הסכמה להסדר מהיר

חברות הביטוח שואפות לרוב ליישב תביעות במהירות. עם זאת, קבלת ההצעה הראשונה ללא הערכה מתאימה יכולה להביא לפיצוי שאינו מכסה במלואו את ההפסדים או ההוצאות שלכם. מומלץ לבדוק היטב את הצעת הפשרה, ולנהל משא ומתן אם היא לא עונה על הצרכים שלכם.

טעות 7: אי מעקב

תהליכים של תביעות ביטוח רכב יכולים להיות ארוכים, ולעיתים נדרשת השתתפות פעילה מהתובע/ת. יש לבצע מעקב רציף מול חברת הביטוח כדי למנוע עיכובים מיותרים. תקשורת שוטפת מבטיחה שתביעתכם מטופלת, ומאפשרת לכם לספק מידע נוסף במידת הצורך.


בשיתוף מקס