כיצד משקמים כיום מערכת שיניים במצב בעייתי?

עולם רפואת השיניים, בדומה לחלקים רבים אחרים בעולם הרפואה, התפתח והתקדם משמעותית במהלך העשורים האחרונים. בפרט, ניתן למצוא כיום בתוך עולם רפואת השיניים את תחום שיקום הפה, במסגרתו מאפשרים למטופלות ומטופלים עם בעיות שיניים רבות לשקם את מערכת השיניים ולהחזירה למצב מעולה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף פי אר אונליין 27/11/23 10:57 יד בכסלו התשפד

כיצד משקמים כיום מערכת שיניים במצב בעייתי?
שיקום הפה, צילום: shutterstock

אילו סוגי טיפולים כולל כיום תחום שיקום הפה ומה מאפיין טיפולים אלו ומבדיל אותם מטיפולי שיניים "כלליים" אחרים? גם אם אתם סובלים מבעיות שיניים משמעותיות, קיימות סיבות טובות להיות אופטימיים – תחום שיקום הפה מאפשר כיום ליותר ויותר אנשים לחזור ליהנות ממערכת שיניים מושלמת, ומחיוך של מיליון דולר.

מהו תחום שיקום הפה?

בניגוד לתחומים אחרים בעולם רפואת השיניים, תחום שיקום הפה מתאפיין בטיפולים אשר מטרתם היא להחזיר את מערכת השיניים לתפקוד מלא ונורמלי. כמו כן, עוסק תחום זה בשחזור מבחינה אסתטית של מערכת השיניים המקורית והיפה, זו שיש לרובנו בשלב מוקדם יחסית בחיינו הבוגרים, לפני שמתחילות בעיות ומחלות הגורמות לשיניים לאבד מהמראה האסתטי שלהן ומיכולת התפקוד התקינה.

טיפולים עיקריים במסגרת תחום שיקום הפה והלסת

אחד מסוגי הטיפולים העיקריים והמרכזיים הנכללים כיום בתחום שיקום הפה הוא השתלות שיניים. למעשה, ניתן למצוא כיום מרפאות המתמחות בראש ובראשונה בסוגים שונים של השתלות שיניים בתל אביב ומרכז הארץ, ומציעות השתלות ברמה מקצועית גבוהה וחסרת פשרות.

השתלות שיניים מאפשרות לשחזר שיניים שאבדו וליצור מבנה אשר מחובר ישירות אל עצם הלסת, וכתר המדמה בצורה מושלמת את השן המקורית שאבדה. התוצאה המתקבלת היא שחזור מושלם לכל דבר ועניין של שן שאבדה כתוצאה ממחלה או תאונה, ממש כאילו לא קרה כלום מעולם... מרבית האוכלוסייה סובלת במוקדם או במאוחר במהלך החיים ממחלות ובעיות שיניים, אשר בדרך כלל גורמות לאובדן של לפחות שן אחת או שתיים. כיום, זה ניתן לטיפול ושחזור מושלם של ממש, כך שלא ניתן יהיה להבחין בהבדל (ואפילו המטופל/ת עצמם שוכחים לאחר זמן מה כי מדובר בשן מלאכותית ומושתלת, מכיוון שהיא נראית, מרגישה ומתפקדת בדיוק כמו השן המקורית...).

טיפולים נוספים הנכללים במסגרת תחום שיקום הפה ומסייעים לשקם את מערכת השיניים לאחר מחלות ובעיות שונות מהן היא עלולה לסבול:

טיפולי שורש (מאפשרים לשמר את השן המקורית שחלתה, באמצעות ניקוי עמוק ויסודי של תעלות השורש ולאחר מכן בניית מבנה וכתר), טיפולי חניכיים למיניהם (בעיות חניכיים גורמות לשלל תסמינים לא נעימים, ובסופו של דבר פוגעות גם בשיניים עצמן ועלולות להביא לנזק משמעותי לאורך זמן), הלבנת שיניים, עיבוי של עצם הלסת כהכנה להשתלה, התקנה של כתרים (המשחזרים את השן המקורית) ועוד.

הטיפולים ותתי התחומים השונים הללו (ומספר טיפולים נוספים) מהווים כולם את המכלול של תחום שיקום הפה, המאפשר לרובם המכריע של המטופלים הסובלים מבעיות חניכיים ו/או שיניים להימנע מהמשך הידרדרות ולשקם את מערכת השיניים כולה באופן מקיף וארוך טווח


בשיתוף פי אר אונליין