שבוע ההתרמה למחלקת "בנפשנו": ראיון מיוחד עם עקיבא בן דוד מארגון הידברות

לקראת שיאו של שבוע ההתרמה למחלקת "בנפשנו" של ארגון 'הידברות', ראיון מיוחד עם עקיבא בן דוד מארגון הידברות: "לרוב החיילים הלומי הקרב אין פציעה פיזית, ישנם חיילים עם פציעה פיזית, אבל לרוב הפציעה היא בפנים"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/12/22 13:03 ו בטבת התשפג

שבוע ההתרמה למחלקת "בנפשנו": ראיון מיוחד עם עקיבא בן דוד מארגון הידברות
צילום: הידברות

לקראת שיאו של שבוע ההתרמה למחלקת "בנפשנו" של ארגון 'הידברות', ראיון מיוחד עם עקיבא בן דוד מארגון הידברות.

לפרטים וסיוע כנסו >>

אתה מדבר איתנו בעיצומו של שבוע ההוקרה שמחלקת ׳בנפשנו׳ מבית הידברות עורכים לסובלים מפוסט טראומה ובני משפחותיהם. ספר לנו על פעילות המחלקה ועל הסיפורים של האנשים שאתם עוזרים להם

"מחלקת 'בנפשנו' בארגון הידברות קמה בעקבות ריבוי פניות לארגון הידברות מחיילים הלומי קרב שזקוקים לסיוע, בוא לא נשכח שאלו חיילים שנלחמו בעבורנו, חזרו חזרה כל אחד מהמבצע שלו, מהמלחמה שלו, אבל את הנפש השאירו מצולקת כל אחד במקום אחר. הגיעו אלינו הרבה מאוד פניות, ואמרנו בואו נרים את הכפפה, נכיר באותם חיילים, נצבע את אותם חיילים שלא יהיו שקופים, נעלה את המודעות של הלומי הקרב. ובאמת צילמנו וראיינו עשרות של חיילים, הלומי קרב, הורים של הלומי קרב, נשים של הלומי קרב, יצאנו איתם למסעות, עשינו איתם שירים, הוצאנו אותם לסופי שבוע, ליווינו אותם בתהליך הבירוקרטי שלהם מול משרד הביטחון עד להכרה באחוזי הנכות של הלומי הקרב. אני באמת חושב שמחלקת 'בנפשנו' היא מחלקה מבורכת מאוד, שעושה ותמשיך לעשות הרבה מאוד למען אותם חיילים גיבורים שלנו".

לרוב החיילים הלומי הקרב אין פציעה פיזית אבל לרוב הפציעה היא בפנים

ויש להם תחושה שרבים לא מבינים מה עובר עליהם?

"קשה מאוד להבין מה עובר עליהם, כי לרוב החיילים הלומי הקרב אין פציעה פיזית, ישנם חיילים עם פציעה פיזית, אבל לרוב הפציעה היא בפנים, כלומר חייל הוא נראה רגיל לחלוטין, הולך, נוהג, נשוי, חלקם עובדים, אתה לא רואה את הבעיה בעיניים, אתה צריך להכיר קצת את הנפש בפנים ולראות שככל שאנחנו נכנסים פנימה ורואים מה מתחולל בתוך הנפש שלהם, אנחנו מבינים עד כמה אנחנו חייבים ומחויבים כעם יהודי, כעזרה הדדית לעזור לאותם חיילים הלומי קרב, גיבורים שלנו".

ואיך הם ובני המשפחות מגיבים לפעילות שלכם?

"תראה זה מדהים, אנחנו מוצאים אותם לסופי שבוע, מלווים אותם בהליך הבירוקרטי כמו שאמרנו. אני אתן לך דוגמא מסופי השבוע, נכנסת משפחה אחת לבית מלון, יוצאת משפחה אחרת, זה מדהים לראות איך התקווה והאור קורץ להם במהלך השבת, איך זה נבנה שם במהלך השבת, זה מדהים, ההרגשה הכי טובה בעולם. מצד שני אנחנו כל הזמן נמצאים עם התחושה של ''עין במר בוכה ולב שמח'', זאת אומרת הלב שמח כי אנחנו באמת מצליחים לעשות להם טוב, אתה רואה את הילדים נהנים, את האבא נהנה, כשהאישה רואה את כל המשפחה נהנית זה שנים שלא קורה אצלם, שהם לא יושבים ביחד בשולחן שבת, שהמשפחה ככה לא באיזשהו יום גיבוש, ואנחנו עושים את זה בשבילם באהבה גדולה ובלב גדול, באמת הלב שמח. מצד שני 'עין במר בוכה' כי אתה רואה את הקושי שלהם, ואתה רואה את הכאב שלהם, וכשאנחנו מביאים כמה משפחות ומדברים יחד כל אחד על המקום שלו, על הטראומה שלו, אי אפשר שלא לדמוע".

לפרטים וסיוע כנסו >>

אנחנו לא מפקירים את האח היהודי שלי לבד

'הידברות' בבסיסו הוא ארגון עם אוריינטציה חרדית. אנשים מופתעים שדווקא ארגון כזה הרים את הכפפה?

"זה שאלה נכונה. הרבה פעמים אנחנו שאלנו את עצמנו במהלך הדרך, 'למה לנו?'. לא בגלל שאנחנו ארגון חרדי או לא, אתה יודע במגזר החרדי אומרים ערוץ הידברות זה ערוץ טלוויזיה, זה לא קשור לחרדים. החילונים אומרים יש שם רבנים, אז זה לא קשור לחילונים. ואנחנו ערוץ יהודי ואנחנו מעבירים את היהדות בערוץ הידברות, ובכלל כל התוכניות שארגון הידברות עושה אלה תוכניות יהודיות, עם ערכים, עם ערך נוסף, גם בתוכניות הילדים, וגם בתוכניות האוכל, ובתוכניות הנשים, ובהרצאות שיש כאן, הכול ברעיון להעביר את התוכן היהודי בצורה אוהבת ומכילה. וכמו שאמרת אנחנו בהתחלה שאלנו את עצמנו תוך כדי תנועה למה לנו להיכנס לנושא הזה של הלומי הקרב, יש רפורמות ויש ארגונים, למה ארגון הידברות צריך לשים את זה על הכתפיים שלו? והתשובה היא שכשלאח שלי קשה ולאחותי  קשה אני לא עושה חשבון מה יש לי על הכתפיים ומה לא, אנחנו שם ואנחנו נעזור להם. ואני חושב שאנחנו עושים את זה בצורה מדהימה לאותם חיילים, ואנחנו נמשיך לעזור לאותם חיילים, כי אנחנו לא מפקירים את האח היהודי שלי לבד, לא במלחמה שלו ולא אחרי המלחמה שלו".

להמשיך ולעשות טוב לאותם משפחות הלומי קרב

ואת כל העבודה שלכם אתם עושים בזכות התמיכה של הציבור?

"לא רק בזכות הציבור, יש פה גם סייעתא דשמיא גדולה ואדירה. ואנחנו פונים לציבור ואומרים להם 'תראו אנחנו רק הצינור, הידברות היא הגורם המעביר בין הציבור לבין אותם הלומי הקרב', וזאת הפניה שלנו לציבור, שמי שרוצה ולהיות שותף ולהיות חלק ולקחת חלק במחלקה הזאת של 'בנפשנו', ובזכותו נוציא עוד משפחה לסופי שבוע, ובזכותו נלווה עוד חייל בהליך הבירוקרטי שלו , ובכלל נעשה טוב לכל המשפחות האלה. כן, זאת הפנייה שלנו לציבור, וברוך ה' מחכים ומצפים ורואים שהציבור נענה לפניה הזאת".

לסיום - מה התוכניות של המחלקה לשנה הקרובה?

"התוכניות של המחלקה לשנה הקרובה זה להמשיך ולעשות טוב לאותם משפחות הלומי קרב, לאותם חיילים הלומי קרב, ובאותה נשימה לאותם נשים, נשות הלומי הקרב, הן גיבורות לא פחות, לחיות לצד הלום קרב זה מבצע בפני עצמו והנשים האלו ראויות לכל הוקרה ושבח, ולעזור ולעשות להם כמה שיותר טוב. כמובן גם בהליך הבירוקרטי, בהכרה שלהם באחוזי הנכות, ואיפה שאפשר לעשות טוב למשפחה - אנחנו בעזרת ה' נהיה שם".

לפרטים וסיוע כנסו >>

מחלקת 'בנפשנו' עוסקת בסיוע לחיילים אשר עברו פוסט-טראומה במסגרת השירות הצבאי שלהם במגוון תחומים

שבוע ההוקרה וההתרמה של מחלקת 'בנפשנו' של ארגון "הידברות", המסייעת להלומי הקרב ובני משפחותיהם, מגיעה היום לשיאה. אחרי שבוע מרגש של משדרים רחבים באתר ובערוץ הידברות שכללו מפגשים עם הלומי הקרב ובני משפחותיהם, אשר חשפו את סיפוריהם האישיים והאתגרים עימם הם מתמודדים יתקיים היום משדר ההתרמה המסכם שיאפשר בסיוע הציבור הרחב לחזק ולהגדיל את פעילות 'בנפשנו' וגם לזכות בפטור ממס.

מחלקת 'בנפשנו' עוסקת בסיוע לחיילים אשר עברו פוסט-טראומה במסגרת השירות הצבאי שלהם במגוון תחומים. אחד מהדברים הגדולים ביותר שנעשים על ידי הצוותים הנהדרים במחלקה היא הוצאת הלומי הקרב, אשר חלקם לא יצאו מבתיהם במשך זמן רב, לסדנאות חווייתיות ומעלים חיוך על פניהם ומשנים את חייהם.

בשבוע האחרון ובצל הימים האחרונים של שנת המס יצאנו בקמפיין מיוחד לגיוס תרומות  עם פטור ממס לפי סעיף 46 למחלקת - "בנפשנו", אשר עוסקת בסיוע להלומי קרב. התרומות יאפשרו הרחבה והעצמה של נושא הטיפול בהלומי הקרב ובני משפחותיהם בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מענה משפחתי בשבתות, סדנאות ונופשונים; מתנדבים בקהילה; וסיוע כלכלי ובירוקרטי לפי הנדרש.

לפרטים וסיוע כנסו >>