איך מנקים תוצאות שליליות בגוגל

תוצאה שלילית במנוע החיפוש של גוגל עלולה להרוס הרבה ממה שבניתם ואפילו לפגוע באמון של לקוחות קיימים. כל בעל עסק היה רוצה להיפטר מתוצאה שלילית בגוגל ולשכוח שתוצאה כזו הייתה שם מלכתחילה, כך תעשו זאת

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/11/22 15:25 יג בחשון התשפג

איך מנקים תוצאות שליליות בגוגל
צילום: shutterstock

בתור בעלי עסקים אתם צוברים פרסום לאורך השנים. חלק מהפרסום הוא חיובי ומהיר לכם לקוחות, אבל קיימים גם מקרים של פרסום שלילי. והיום תוצאה שלילית במנוע החיפוש של גוגל יכולה להרוס הרבה ממה שבניתם ואפילו לפגוע באמון של לקוחות קיימים. לא קל להסיר תוצאה שלילית ממנועי החיפוש, אבל גם לא בלתי אפשרי. הסוד הוא לפעול נכון.

ניתן לבקש להסיר את הפרסום השלילי, אבל זה לא תמיד עובד

באופן כללי, ניתן לבקש מגוגל להסיר את התוצאה השלילית, אבל דעו כי זה לא תמיד עובד, או יותר נכון, במקרים רבים זה כנראה לא יעבוד. גוגל אינה מסירה את הפרסומים שלה בקלות כזו, אלא אם כן יש לה סיבה טובה לעשות זאת או שיש לכם קשרים כל כך טובים עם מישהו שעובד בגוגל והוא יכול לקדם את העניינים. בדרך כלל, אם תנסו לבקש מגוגל להסיר את הפרסום, תקבלו סירוב מנומס. דרך נוספת היא לפנות למפרסם התוצאה השלילית ולבקש ממנו להסיר אותה. גם כאן זה לא תמיד יעבוד, בייחוד אם מדובר בכתבה מובילה באתר חדשותי. לכן, עששיות ההסרה לא עובדת, מתחילים לעבוד יותר על דחיקת תוצאות שליליות.

עובדים חזק על האתר האורגני ובפרסום החיובי

כל בעל עסק היה רוצה להיפטר מתוצאה שלילית בגוגל ולשכוח שתוצאה כזו הייתה שם מלכתחילה. אבל כשזו לא המציאות ובמקרים שבהם לא ניתן להסיר את תוצאות החיפוש, אפשר לעשות משהו אחר והוא לעבוד חזק על פיתוח האתר שלכם במטרה לדחוק את התוצאה השלילית. 

אם עד עכשיו היה לכם אתר שקודם ברמה בינונית ומטה, כדאי לשפר את הקידום שלו קצת יותר על מנת שהאתר ידורג במקומות הראשונים בגוגל וידחק את התוצאה השלילית. על מנת לעשות זאת, ישנם כמה דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

  • חקר מילות מפתח - מילות מפתח עוזרות לגולשים להגיע אל השירות שהם מחפשים. אם אתם מעוניינים בכך שהם ימצאו דווקא אתכם, חשוב לבצע חקר מילות מפתח כדי למקם אותן כראוי בתכנים ובכותרות. כך שברגע שאנשים מקלידים את השירות שלכם בתוצאות החיפוש, הם אפילו לא יגיעו אל התוצאה השלילית, אלא ימשיכו ישירות לאתר. 
  • תכנים איכותיים – אחד הדברים שתורמים רבות לאתר הוא תוכן איכותי. לא זו בלבד שהתוכן מכיל את מילות המפתח באופן טבעי, הוא גם מעניק חזות רצינית לאתר. התוכן יכול לכלול מידע שימושי לגולש. גוגל מעוניינת בכך שתעלו כמה שיותר תוכן איכותי לאתר, כדי שהיא תוכל לתעדף אותו. 
  • התאמת העיצוב למשתמש – העיצוב באתר הוא אחד החלקים החשובים ביותר שכדאי להביא בחשבון. גולשים רבים משתמשים רבות בעיניים כדי להעריך את האתר ולגלוש בו. אם אתם מעוניינים למשוך כמה שיותר גולשים, כדאי להתאים את העיצוב לקהל היעד. צעירים, אימהות או אנשים מבוגרים, לכל אחד מתאים עיצוב אחר, ולכן כדאי לשקול ולראות מה הכי מתאים. 
  • רספונסיביות לנייד – האתר שלכם צריך להיות מותאם למסך הקטן של הנייד, נקודה. אחרת אתם עלולים להפסיד לקוחות רבים, שלא לדבר על כך שהתוצאות השליליות עשויות להופיע ולפגוע בשמו הטוב של העסק. לפיכך, יש לדאוג לכך שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי. 
  • מהירות הטעינה של האתר – מהירות הטעינה של האתר שלכם משפיעה רבות על הכניסות. לגולשים אין זמן להמתין עד שהאתר ייטען, והם מעוניינים באתר מהיר. אחרת, הם יעברו לאתר אחר או ישימו לב לתוצאות השליליות. ככל שתדאגו לאתר הנטען במהירות גבוהה יותר, כן תזכו לכניסות רבות. 

אם נסכם, ראינו כי קידום אורגני טוב יכול להקפיץ את האתר שלכם למקומות הראשונים של גוגל ולדחוק את התוצאות השליליות לצד. תוצאות שליליות הן הזדמנות טובה לבדוק את האתר שלכם לעומק, לראות היכן ניתן לשפר ובסופו של דבר להרים את האתר שלכם למקומות אחרים. 

יוצרים עמודים שדוחקים את התוצאה השלילית

לצד קידום האתר, ניתן ליצור עמודים שונים הקשורים לעסק במטרה לדחוק את התוצאות השליליות. כך למשל, אפשר להתחיל עם פתיחת חשבון עסקי ברשת חברתית חזקה כמו יוטיוב, פייסבוק או אינסטגרם ולהתחיל להעלות לשם תכנים באופן קבוע. מומלץ לתזמן את התכנים כך שתראו נוכחות ברשת. דרך נוספת לדחוק את התוצאות השליליות היא לפרסם כתבה חיובית על אותן דומיין. כלומר, אם פורסמה כתבה שלילית באתר חדשות מאוד מוביל, ניתן לבקש לפרסם כתבה נוספת על אותו דומיין. חשוב להשקיע במיוחד בכתבה זו, לתת את הבמה לעסק, אולי לכתוב ראיון שלם עם תמונות ואפילו סרטון קצר. כתבה איכותית עוצמתית באמת על אותו הדומיין יכולה לדחוק את התוצאה השלילית. לצד הכתבה, ניתן ליצור פוסטים באתרי פורומים, להעלות סרטונים לערוץ יוטיוב ולפעול כדי לדחוק את התוצאה השלילית. 

לא מנסים להסיר את הפרסום לבד

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שכדאי להבין לגבי הסרת תוצאות שליליות הוא שיש חברות שנבחנו בתחום, ולכן כדאי לפנות לחברה מקצועית ואיכותית שיכולה לעזור בתחום. חברה כזו תוכל להנחות אתכם לקראת מחיקת התוצאות הבלתי רצויות. אבל חשוב מכל לבחור את החברה האיכותית ביותר המציעה שירות הוגן ומקצועי. על כן, מומלץ להביא בחשבון כמה דברים כאשר פונים לחברה זו או אחרת. ראשית, יש צורך לבדוק אם לצוות יש ניסיון בדחיקת תוצאות שליליות, אם מדובר בצוות מקצועי אשר מבין את עולם האינטרנט ונושם אותו. ניתן גם לאסוף המלצות על החברה ולבחון סיפורים אישיים של לקוחות ש"זכו" לביקורות בלתי נלהבות במיוחד. כמובן, חשוב לבחון את עניין המחיר ולראות אם הצעת המחיר של החברה מתאימה לכם. תוכלו לבדוק את המחירים הממוצעים בשוק, להשוות ולדעת אם המחיר הוא לכיסכם. ולבסוף, חשוב שתהיה כימיה טובה ביניכם לבין הצוות.

לפרטים נוספים, myreputation.co.il