סיפור לא פשוט: ענייני הלב הם דבר מסובך

הוא אוהב אותי? הוא לא אוהב אותי? אלה קורן הסתבכה עם האהבה

חדשות כיפה אלה קורן 03/05/15 17:39 יד באייר התשעה

סיפור לא פשוט: ענייני הלב הם דבר מסובך
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מישהו פעם אמר לי שענייני הלב הם דבר מסובך, שאם מנסים אי פעם לנגוע בו נתקלים בקשר עמוק, שבלתי ניתן להתיר. קשרים הם דבר מסובך, מערכת יחסים היא דבר מסובך בין אם מדובר בנשים או בגברים.

הם קשרים מאוד סבוכים מפני שהם שונים אחד מהשני, הבנות מבינות דבר אחד, הבנים מבינים דבר אחר, וככה נוצרת שרשרת עם הרבה קשרים בכל הצדדים. הבנות יותר אומרות מה הן חושבות, אומנם לבנים קצת יותר קשה להודות ברגשות, זאת הסיבה שישנה אינטרקציה, משיכה בינהם. דווקא שלא הכול ברור, זה מושך את האדם השני, להיות סקרן לגביו יותר.

לא מעט מהקשרים הללו מתפתחים כך: שני אנשים שמאוהבים זה בזו, נתקלים בבעיה כשמישהו שלישי נכנס, ומציף רגשות מאחד מבני הזוג. מכיוון שאותו בן זוג לא רוצה להיפגע הוא לא עושה דבר כדי לעודד את הקשר.

כשהייתי ילדה בת 18 בערך הייתי מאוהבת, והיה לי קשר שכל-כך רציתי שיתממש למשהו יותר מידידותי, אבל זה התרסק באמצע השמינית, שהבנתי שזה לא הדדי. כאב לי הלב, היה לי קשה להמשיך הלאה, וככל שעברו השנים השתדלתי לא להיקלע שוב לסיטואציות האלו. שאתאהב והאדם בצד השני לא ידע מכך, וימשיך בקשר בלי לדעת שארצה יותר.

שנתיים מאוחר יותה הגיעה סיטואציה דומה לאותו קשר, אבל לאחר שהשתדלתי שוב לא להיכנס למצב שחוויתי בגיל 18, נוצר מצב שהבחור החדש, נקרא לו יותם, יצר קשר עם חברותי. למרות הכול שמחתי שאחת מהם אולי תהיה חברה שלו, אך טעיתי מסתבר שהם רק ידידים.

ואז בזמן האחרון קיבלתי הודעה מחבר של יותם ששמע עליי, והוא העמיד אותי במצב בו אני חסרת אונים. אותו חבר טען כי החבר הכי טוב שלו יותם היה מאוהב בי ולא ידע איך לומר לי זאת. לשם כך הוא יצר קשר עם חברותי, ובנוסף לכך שידך לי חברים שלו מהצבא. ומאז אני לא יודעת להשיב?איך מעכלים בשורה כזאת? כשאני כבר המשכתי הלאה לעבר דייטים עם בנים אחרים, ופתאום אני מגלה שאולי יש מישהו שחיכה לי ולא שמתי לב.

אבל איך אני יכולה לדעת? יחסים הם דבר מסובך, ואדם אחד מבין משהו, בעוד שהשני הבין אחרת לגמרי. אני תוהה אם החבר של יותם צודק. אבל אולי הוא טועה? לא מדובר במתמטיקה, אלה לא משוואות עם שני נעלמים, והתשובה ברורה לחלוטין. אהבה זה דבר לא פשוט, וככל שאני מתבגרת, אני מבינה שזה לא קל למצוא את הזיווג שלך.

ושוב נשארת המסקנה: מה עלי לעשות? האם לעשות צעד ולברר או שוב לנסות לברוח ולהתנהג כאילו הכול כרגיל, מסתבר ששוב נשארתי חצויה, ואיני יודעת מה לעשות, אבל מה שאני יכולה לומר בוודאות זה שאהבה היא לא שחור לבן, ולא הכול ברור מראש, יש דברים שאנחנו לא יודעים.