נשבר להם: הרווקים והרווקות שפתחו בשירי מחאה

סדרת סרטונים איחדה רווקים ורווקות מהביצה בקטמון ובגבעת שמואל, ואפילו בייניש שנמצא כרגע בארה"ב. שבועיים לאחר שהפכו לתופעה במגזר יצאנו לבדוק מי הם, ויותר חשוב, האם הם קיבלו הצעות שידוכים בעקבות הסרטונים

חדשות כיפה רעות שכטר, כיפה 15/06/15 19:30 כח בסיון התשעה

נשבר להם: הרווקים והרווקות שפתחו בשירי מחאה
shutterstock, צילום: shutterstock

"נשבר לי, נשבר לי מכן בנות ירושלים, אם תזרקו אותי מה תנפיצו לי: זה לא אתה זאת אני, תקופת מבחנים זה זמן לא טוב בשבילי. מה תנפיצו, מה תנפיצו לי, אולי תצא עם חברה שלי..."

אם אתם לא מזמזמים כבר את המשך השיר, כנראה שלא התעדכנתם לאחרונה ברשתות החברתיות של המגזר. לפני כשבועיים הועבר בכל צורה אפשרית סרטון בו עומד בחור בייניש המנגן על אורגן ושר את המילים הרשומות מעלה במנגינתו של השיר "השבעתי אתכם" של ישי ריבו. המילים המשליכות אשמה על הבנות שמנפיצות דברים בכדי לא לצאת עם בחורים הפכו במהירות ויראלייים, אולי בגלל ההומור והצחוק שנמצא בו ואולי גם בגלל היותם נכונים כל כך. אנשים לא יכלו להישאר אדישים אליו והמשיכו להעביר את השיר. לעומת זאת, אותו בחור, אלעד קרשנר(24) ממצפה נטופה שבגליל התחתון, נשאר אנונימי.

[embed]https://www.facebook.com/dosim.metsaitsimm/videos/885204744859043/?video_source=pages_finch_thumbnail_video[/embed]

"הסרטון נוצר נטו בקטע הומוריסטי". כותב לנו אלעד בשיחה בווטסאפ מארה"ב שם הוא נמצא בקמפ במהלך תקופת הקיץ. "עשיתי אותו בשביל כמה חבר'ה, שכבר שמעו פחות או יותר, שורה פה שורה שם. זה לא היה אמור להוות איזה שיר מחאה או משהו. העברתי אותו למספר אנשים בודדים ולקבוצה אחת ומשם זה התפשט בווטסאפ בצורה הזויה. החשיפה הגדולה הייתה בפייסבוק כנראה, למרות שלי בכלל אין פייסבוק".

הסרטון גרף אינסוף שיתופים, תגובות ולייקים. אבל ראשיתו של הסרטון התחיל בכלל משיחות עם חברים לתוך הלילה, איך לא על נושא הדייטים. "המילים התהוו בשנה האחרונה לאחר ששמעתי סיפורים מחברים ולא מניסיוני האישי. באחד מטיוליי עם חברי ניר לייכטר מקיבוץ סעד חיברנו את המילים לשיר. הרבה הסיקו שזה נכתב על מישהי ספציפית, וחשבו שאני שבור של החיים, אז רק תדעו שהכל הרבה יותר ממעולה".

כשנשבר לנו כבר לקבל את הסרטון "נשבר לי" מכל קבוצות הווטסאפ שיש. הגיע העת ל"נשבר לי" בגרסה הנשית. "נשבר לי מכם בני ירושלים, אם תתקשרו לצאת איתי, מה תגידו, מה תגידו לי. אני חולה מאהבה אבל לא יכול להתחייב, קצת קשה לי להחליט, אז אהיה לך לידיד. קצת קשה לי עם עצמי, לא יודע אם גבר אני."

"עשיתי את זה באמת מתוך בדיחה. ראיתי את הסרטון של הבחור שמתנהג כמו ילד קטן. ועלתה בי רוח שטות לקחת את כל הקלישאות של גברברי הביצה ולדחוף אותם לשיר. אני יודעת שהשיר הוא ביטוי של הרבה מאוד בנות רווקות ולכן הן מאוד התחברו והזדהו לזה". כך מספרת אורטל קורן (31) שגרה בביצת קטמון שבבירה כבר שנתיים, יועצת בבית ספר וחברה בהרכב "חברים לניגון".

[embed]https://www.facebook.com/www.kipa.co.il/videos/vb.203431106363813/985399254833657/?type=2&theater[/embed]

גם הסרטון הזה כמו קודמו הועבר בלי סוף ברשתות החברתיות השונות כשיר תגובה ל"נשבר לי" הביינישי, אך פה חוץ מהומור וצחוק הגיע גם משהו שונה. זה עורר שיח על הרווקות המאוחרת ועל סיבותיה. כנראה כי הפעם הובא פה ביקורת ממישהי קצת יותר מנוסה בעולם הזה ולכן גם המילים היו יותר רציניות- "נשבר לי מכם בני ירושלים, אם אמצא חן בעיניך במקרה, שום דבר בטח לא תעשה. המקסימום מבחינתך, זה להגיע לארוחה. אבל עדיף אותך בביתך, בצמוד לסינר של אימך. אני אוכל עם חברה, ולך חפש ת'חברים שלך".

"המילים של השיר גרמו לסערה. אם זה עורר אנשים למשהו וגרם לתחושות אצל אנשים, כנראה שיש פה משהו שדורש לפחות בירור. וזה לא רק אצל הבנים, גם לנו הבנות יש המון המון דברים לעשות בהקשר הזה. יש בנות שאומרות שהבעיה ברווקות זה הגברים, אבל אני לא שם, אני חושבת שלשני הצדדים יש תפקיד, שנינו צריכים לעבוד על הדברים כדי שיקרה משהו. המטרה שלנו בסופו של דבר זה להתחתן ולא לייצג את הרווקות ולא להוציא שירים על הרווקות, זה זמן זמני מאוד", אומרת קורן.

גם הסרטון הזה הופץ בטעות, כאשר קורן שלחה אותו רק לחבריה הקרובים וכתבה מתחתיו "לא לפרסום!", אך אחד מהחברים לא שם לב לבקשה ומשם זה הועבר כאש בשדה קוצים, אז קורן נאלצה להרים ידיים ולהשלים עם העובדה שעכשיו היא באור הזרקורים, למרות שהיא לא אוהבת להיות שם. חבריה אמרו לה שזה הזמן עכשיו להוריד את הראש ושעוד כמה זמן ישכחו מזה.

"היום אני רואה את זה כחוויה, שיהיה לי מה לספר בהמשך. אבל הכל התחיל בכלל בגלל שרציתי לשלוח את הסרטון לבחור הזה, כשראיתי את הסרטון לא הבנתי איך ילד בן 23 מתבכיין כבר, רציתי להגיד לו שייקח אוויר וינשום. אז החלטנו ללכת עם הצחוק עד הסוף, לא חשבנו שהסרטון הזה יגיע לכל כך הרבה אנשים".

כשחשבנו שמלחמת הסרטונים נגמרה, בסוף השבוע שעבר נוסף אחד חדש. אבל הפעם כדי שלא יישבר לנו מ"נשבר לי" קיבלנו תשובה נשית במנגינת השיר "שווים" של רן דנקר ועילי בוטנר. ומילותיו החדשות הן: "ואולי יבוא יום ותהיו גברים לא תשללו כל פעם על דברים כל כך קטנים והנה חתכתם עוד אחת אבל אותנו זה כבר לא מפתיע.. ואולי יבוא יום ותהיו גברים אתה תהיה לי בעל ונהיה מאושרים ונגור ביחד בגבעה שניה לפני שגיל 30 מגיע..", תוך שהיא מזכירה את המושג 'שליש גן עדן', ספק מדברת על הניסיון לקבל שידוך, ספק עם מתייחסת לאתר השידוכים העונה על אותו השם.

[embed]

]

"כעקרון מה שגרם לי לעשות את הסרטון זה בגלל 'הבחור מירושלים' שיהיה סוג של קונטרה, כשכתבתי את השיר לא ידעתי שמישהי אחרת כבר הקדימה אותי. אבל זה היה הטריגר. אני הרבה פעמים כותבת שירים מצחיקים בקטע הומריסטי כזה, בלי יותר מידי מחשבה." מספרת ענת עמרם (29) עובדת בחברת ביטוח, במקור מראש-העין אך בשלוש השנים האחרונות חיה בביצה הגבעת שמואלית.

"הסרטון של הבחור לא עצבן אותי, דווקא ראיתי שהוא מדבר מתוך כאב ואפילו באיזשהו מקום גם הזדהיתי. אבל באתי באיזשהו מקום להראות את הצד השני של המטבע, שיש פה עוד צד וזה לא תמיד רק הבנות מנפיצות ולפעמים גם הצד השני עושה דברים כאלה".

גם כאן בתוך כל ההומור, מסתתר לו מסר לא קטן על הרווקות המאוחרת ועל החיים הביצתיים. בשיר זה עמרם ביטאה גם מניסיונה האישי וגם מהסיפורים השונים של החברות את מעללי הגברים ואת חוסר הבגרות שלהם בכל הפן הזוגי.

"לפעמים כשפונים אליי גברים, הם שואלים שאלות כל כך לא רלבנטיות. והאופנה החדשה שגברים לא מתקשרים אלא רק מסמסים בווטסאפ, כדי לראות איך את נראית בתמונה. דברים כאלה שפעם לא ראיתי שיש אותם. רציתי להעביר גם מסר, לא חלילה מקטע של דיכאון. אז יש הרבה גברים שצריכים להתבגר, אבל יש כאלה שהם בסדר וזה פשוט לא התאים".

לאחר העלאת הסרטונים השונים, התגובות לא הפסיקו להגיע ליוצרים. רוב התגובות היו כמובן טובות ומפרגנות, אך יש כמה תגובות שלא נחסכו מהם וביטאו עד כמה הם נואשים למצוא את השידוך המיוחל.

"מישהו כתב שהוא נשבר אחרי דקה ושזה איום ונורא, מישהי כתבה שאני ממורמרת משהו פחד. דברים שלא היה נעים לקרוא". נזכרת עמרם.

קורן מוסיפה כי "אנשים בעיקר צחקו ואמרו שזה היה מעולה. אבל היו גם תגובות אחרות שאמרו שזה נואש. מבחינתי זה ממש לא בא מהמקום הזה, זה היה בהכי הומור וחיוך וזה לא משהו שיורד על מישהו ולא הייתה לי כוונה לפגוע בבנים, יש בנים איכותיים ומדהימים במגזר".

"הצחיק אותי שכל כך הרבה אנשים התעניינו בשיר הזה וחוץ מהפרגונים אמרו עליי שאני נואש ובכיין. אגב הסרטון תגובה היה מעולה, צחקתי חבל על הזמן. זה בסופו של דבר היה העניין, להפוך את כל הדבר הכבד הזה, שלפעמים באמת יכול להיות מעצבן לקצת יותר קליל, כיף ומצחיק. שוב, אבל אני עוד צעיר וזה סבבה, ברור שאם הייתי בגיל 40 ורווק זה לא היה מצחיק אותי".

מה שכן, אם אתם רוצים לקבל הרבה שידוכים, תעלו סרטון הומוריסטי על הנושא ותוכלו ככה להגיע לכל רווקי המגזר. "היו פניות דרך הפייסבוק וזה החמיא לי. ויכול להיות שבהמשך אני באמת אצא עם מישהו שהציע בפייסבוק, מה שכן זה יכול להיות אחלה סיפור". קורן צוחקת. "לא הגיעו ישירות אליי, אבל כמה בנות שאני מכיר סיפרו לי שבנות פנו אליהן ואמרו שאם אני כנראה כזה נואש ומדוכדך, הן מוכנות לעשות איתי חסד של אמת ולצאת איתי.. תודה לכולן"

"הגיעו הצעות, בינתיים זה על בסיס התכתבויות. עדיין אני לא יודעת להגיד אם יש שידוך, אבל אני לא שוללת את האופציה". מודה עמרם.

בסוף השיחה אלעד מחליט להביא כמה טיפים לכל הרווקים: "תפסיקו להיות כאלה כבדים. אתה רואה איזה מישהי בחתונה שנראית מתאים-תעשה 'מוב'. חברה מציעה לך מישהו שהיא אומרת שהוא גבר-תפסיקי לשחק אותה קשה להשגה. תסגרו את הפייסבוק-החסרונות עולים על היתרונות. והכי חשוב-אם יש לכם מישהי ממש ממש תותחית תגידו לי, יש לי אח בן 27".