ניסיתי הכל - לא כלה דרכנו 1

כאשר רב מבטיח למשל, שאחרי שתדליק מספר נרות כל יום תאמר כמה פעמים את מזמור צ´ בתהלים ותוך חודשיים תתחתן – וזה לא קורה, ההרגשה הרבה יותר קשה ומדכאת

חדשות כיפה אהוד מקסימוב 04/07/07 00:00 יח בתמוז התשסז


אל אתר האינטרנט שלי , העוסק בנושא השני הכי לוהט במדינה אחרי שמעון פרס, נכנסים בחורים ובחורות ומשאירים הודעות, סיפורים, תלונות וקיטורים. נוכח החומרים המשובחים שנשארים שם מתעוררים אצלי לא פעם סימני שאלה בגודל פקיסטן, אם אנשי מאדים ונוגה אכן אמורים לדור בכפיפה אחת, כמו שטוענים הזקנים.

להבנת החומר הנלמד, נתחיל השבוע את פינתנו במשהו קל יחסית שקשור בעקיפין לנושא. לפני כמה ימים שלח לי ג בדוא"ל את הדברים הבאים: "ניסיתי הכל. הלכתי לעמוקה, הלכתי לרבנים, קראתי את מזמור קי"ט באותיות שמי, הלכתי לרבנים, קראתי את שיר השירים, הלכתי לרבנים, תפסתי עמודים של חופות, הלכתי לרבנים, קראתי את שירת הים ואת שירים השירים, הלכתי לרבנים, הלכתי לקברי צדיקים שלא שמעתי עליהם מעודי, והלכתי לרבנים. עד היום, ואני כבר בן 28 שום דבר לא עזר - אני עדיין שקוע במצולות הרווקות. האם אני מקרה אבוד, או שכל ההבטחות של הרבנים הללו הן סתם פיקציה?"

ג היקר, קודם כל אתה בן 28, שזה עדיין צעיר, אז נע להירגע. שנית, אם הייתי הרב שלך הייתי אומר לך, שהרבנים הללו אינם מבטיחים שברכתם או תפילתם תועיל, הם יכולים רק להשתדל עבורך, לא להבטיח, ומכל מקום את עיקר ההשתדלות אתה צריך לעשות. זה, אם הייתי הרב שלך. אבל היות שאני לא, אפשר קצת להתפרע.

ובכן, כשסבי, זכרונו לברכה, היה שואל אותי מה קורה איתי בעסקי הדייטים, הייתי עונה לו כדרך שסיגלו לעצמם המבוגרים: "כל עכבה לטובה, אין מה לדאוג". בתגובה לכך היה עושה לי סבי מין תנועה כזאת שמשמעותה: "כל עכבה לטובה הוא משפט של לוזרים". כשאתה הולך לקבל ברכה אצל רבנים או עושה דברים שריח מיסטי עולה מהם, הדבר קורה לרוב בעקבות הצעתו של קרוב משפחתך לעשות כן. הוא מציע לך את ההצעות הללו, עליהן שמע כי הן עובדות נפלא, רק כדי לחפות על רגשי האשמה שלו שאינו מצליח לסדר לך את הנסיכה החלומית לה אתה ראוי.

ג היקר, אני עצוב לבשר לך שאינך היחידי שדברים אלו לא הועילו לו. להפך, כאשר רב מבטיח למשל, שאחרי שתדליק מספר נרות כל יום תאמר כמה פעמים את מזמור צ בתהלים ותוך חודשיים תתחתן - וזה לא קורה, ההרגשה הרי הרבה יותר קשה ומדכאת. כך בדיוק אתה מרגיש עכשיו. הצעתי היא לכן: התעלם מכל ההצעות שדורשות ממך ללכת במיוחד למקום מסוים או לרב מסוים. עשה זאת רק אם ממש בא לך, והכי חשוב - לעולם אל תפתח ציפיות בעניין. מה שכן, תפילה שיוצאת ישירות מלבך אף פעם לא יכולה להזיק.


נשמע מוכר ? רוצים לספר , לשתף ? פורום "לא כלה דרכנו" עומד לרשותכם..


פורסם במקור ראשון גיליון 233, י"ט שבט תשס"ב, 1.2.2002