"כמה כסף שמים לחתונה?"

שאלה שעלתה בקבוצה "צריכים משו?" בפייסבוק הצליחה לגרור דיון סוער: כמה כסף צריך לשים לחתונה? בעוד רבים טענו שהכול תלוי בדרגת הקרבה לחתן או לכלה, אחרים לא הסכימו לשמוע על פחות מ-400 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 20:06 כו בסיון התשפד

"כמה כסף שמים לחתונה?"
כמה כסף?, צילום: Wallenrock,Shutterstock

הקבוצה "צריכים משו?" בפייסבוק מיועדת לסיוע ממש בכל תחום, והמשתתפים בה מפרסמים שאלות ובקשות רבות. הפעם עלתה בקבוצה שאלה מעניינת שהציפה דיון חם מאוד בימים אלו - הימים שאחרי ספירת העומר ולפני שלושת השבועות - "כמה כסף שמים בחתונה?". משתמשת בשם גפן תהתה בפומבי, והתשובות היו מגוונות מאוד.

"לא נכנסים למינוס בגלל שהוזמנת לחתונה"

היו מי שהשיבו לה שהסכום בכלל לא משנה, וכל אחד ישים כמה שהוא רוצה - כפי יכולתו. "אני שמה כמה שיכולה", השיבה לה עינת, "אני אורחת ונותנת מתנה, לא מממנת את האירוע". המשתמשות יעל וענהאל חיזקו: "מה שאת יכולה בלבד, גם אם זה 50 שקל. מי שלא מעריך אותך ושמח שבאת לחגוג איתו לא שווה שתגיעי לאירוע שלו בכלל", "לא נכנסים למינוס בגלל שהוזמנת לחתונה ולא צריך לצמצם למקסימום כי הוזמנו לחתונה".

אצל רוב המשתמשים האחרים שהגיבו על הפוסט המחירים נעו בטווח של 300-500 שקלים לאדם שמגיע לחתונה לבד, והמספר שחזר על עצמו פעמים רבות היה הממוצע - 400 שקלים. היו גם מי שהציגו מחירים גבוהים הרבה יותר, 1000 שקלים לחבר טוב, 1500 שקלים אם מגיעים בזוג, ואפילו 2000 שקלים כשמדובר בקרוב משפחה. מבין למעלה מ-100 תגובות, רק משתמשת אחת העלתה אפשרות של 200-250 שקלים.

חבר רחוק - 400 שקלים, החבר הכי טוב - 1000

רבים חזרו על הטענה כי הסכום תלוי בדרגת הקרבה של האורח לזוג, ואחדים אף פירטו את הטבלה: 300-400 שקלים לקולגה מהעבודה, 400 לחבר רחוק, 600-800 לחבר קרוב (תלוי עד כמה קרוב), 1000 שקלים לחבר הכי טוב ומחיר גבוה יותר ("ללא הגבלה") למשפחה מדרגה ראשונה.

מגיבים נוספים החליטו לחלק את הטבלה לפי מיקום החתונה ולא לפי הקרבה. לחתונה שנערכת בגן אירועים מפואר תצטרכו להגיע עם 500 שקלים, אבל באולם רגיל אפשר להסתפק ב-400 שקלים. אם החתונה טבעונית, הוסיף אותו משתמש בצחוק, לבקש מהחתן בביט שישלם לכם 300 שקלים. אנחנו לא יודעים כמה אתם שמים בצ'ק, אבל אנחנו לגמרי מעדיפים להישאר בבית ולראות נטפליקס.