איך לזהות בדייט שהגבר לא נמשך בכלל לנשים?

מדי פעם עולים שוב סיפורים שוברי לב על רעיה שגילתה כי בן זוגה נמשך לגברים, זאת לאחר שבחר להינשא לה ולחיות בשקר. הרב אבישי מזרחי מציג מספר כללים חשובים שיוכלו לסייע בשלב בניית הקשר והחיפוש הזוגי 

חדשות כיפה הרב אבישי מזרחי 05/06/24 12:49 כח באייר התשפד

איך לזהות בדייט שהגבר לא נמשך בכלל לנשים?
חתונה שעלולה להסתיים בשיברון לב , צילום: MisterWedding,Shutterstock

פגשתי לא מעט סיפורים קשים ומורכבים על נשים הנשואות להומוסקסואלים, ועולה השאלה כיצד אפשר לזהות בדייט שהגבר לא נמשך לנשים. בגדול - זה לא עובד. בקטן - זה קצת יותר מורכב, מסתבר שיש זוגות שבוחרים בעיניים פקוחות לחיות כך והם שלמים בבחירה שלהם, פגשתי כמה כאלה והם לגמרי בטוב. מי אנחנו שנוכל לשפוט או לבקר. כך או כך ישנה תמימות דעים שכניסה לקשר כזה מתוך הסתרה או עיוורון למשמעויות וההשלכות שלו - היא אסון זוגי ומשפחתי. המחשבה שחתונה "תפתור את הבעיה" היא שקרית והרסנית. אז איך אם בכלל ניתן לזהות בדייט את הגבר שלא נמשך לנשים?

1. לא פשוט. מי שירצה להסתיר כנראה יוכל לעשות זאת. זה איום ונורא וצריך להוקיע חברתית הסתרה אקטיבית כזו. אך זו כבר משימה של רבנים ומחנכים והלך רוח ציבורי ומגזרי. מדובר בדיני נפשות.

2. לפעמים הוא יזרוק משהו לחלל האוויר: "הייתה לי פעם משיכה לגברים, אך יצאתי מזה", "נראה לי שאני ביסקסואל", "אין לי משיכה לנשים אך בך אני מאוהב", "את תצילי אותי מהמשיכה שלי, אני רואה את זה את תגאלי אותי", "אני מרגיש כלפייך כמו חברת נפש קרובה, אני בטוח שאחרי החתונה תגיע גם המשיכה הגופנית" משפטים כאלה ודומיהם הם נורה אדומה. שמצריכה שיח עמוק יותר וליווי מקצועי.

3. אישה מביאה עמה לקשר זוגי בריא את "שפת הרוך" ו"שפת התשוקה" - הגבר הנמשך לבני מינו יכול להתפעל משפת הרוך, זה עשוי לפתח אצלו אפילו משיכה רומנטית וקרובה אך זוגיות יציבה ובריאה זקוקה לשתי שפות האהבה האלה.

4. לא כולם הומוסקסואלים על קצה הסקאלה, המספרים הגדולים הם ביסקסואלים על איזשהו רצף. אפשר לחיות עם זה. אך חשוב להכיר זאת ולקבל הכרעות בעיניים פקוחות. הסתרת המשיכה לגברים (גם אם היא לא בלעדית) זו לא אופציה. החתונה לאישה לא תכחיד את המשיכה לבני אותו המין.

5. לא תמיד הבחור הנמשך לבני מינו סגור על עצמו. הוא לא מסתיר מרוע לב או רצון לפגוע. הוא פשוט לא לגמרי בירר לעצמו את זהותו ומשיכתו המינית. יתכן וישתמש באמירות עמומות ומעורפלות. אל תתביישו לשאול על כך, לפתוח את זה ולהיוועץ.

המספרים הגדולים הם ביסקסואלים על איזשהו רצף. אפשר לחיות עם זה |

המספרים הגדולים הם ביסקסואלים על איזשהו רצף. אפשר לחיות עם זה | צילום: PeopleImages.com - Yuri A,Shutterstock

6. שמירת נגיעה והקפדה על דיני צניעות הן מעלות גדולות שראוי לחנך להן, "והיה מחניך קדוש". לא צריך חלילה לוותר עליהן כדי לפקוח עין ולאתר את הגבר הנמשך לבני מינו אך זה בהחלט מחייב רגישות יתירה ותשומת לב לדיבור, למחוות, למבט בעיניים, לפרפרים בבטן ולעוד סממנים מעידים אחרים שבכחם לספר לנו על בן זוגנו.

7. חשוב להדגיש כי הומוסקסואלים לא אשמים במצבם. הם ראויים לאהבה והכרה וחיבוק חברתי גדול. מי שדוחק אותם לזרועות נשים שהם אינם נמשכים אליהן זו החברה על הוריה, מחנכיה ורבניה. ביום שהעולם הדתי ימצא פתרון קיומי ראוי ומטיב מתוך בית המדרש - אני מאמין שהטרגדיות הללו של נישואי הומו-סטרייטיט ילכו ויעלמו מן העולם.

הרב אבישי מזרחי הוא איש חינוך, מרבני צהר, דוקטורנט באוניברסיטת בר אילן - חוקר את ההתמודדות הרבנית עם הקונפליקט שבין הומוסקסואליות וההלכה היהודית.