מרתון קירוב לבבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 21:36 ד בטבת התשפ

מרתון קירוב לבבות
יום עיון בנושא קירוב לבבות, צילום: ללא

תנועת ראש יהודי סימנה יעד נוסף במהלך הפצת רעיון השליחות בציבור הדתי לאומי. לראשונה הוזמן הציבור למרתון של הרצאות שעוסקות בנושא אחד: להפגיש יהודים עם הזהות הנשכחת שלהם. בזמן שהמערכת הפוליטית סוערת על הסרטון האנטישמי החדש מבית מדרשו של ליברמן, הציונות הדתית הולכת ובונה את עצמה כדי להפיץ עוד ועוד יהדות.

"אין טעם לכעוס" אומר ישראל זעירא, יו"ר התנועה "יהודים שנותקו ממסורת אבותיהם חיים באפילה של חוסר ידיעה והבנה. אלו יכולים להיות אנשי הייטק ומדע חכמים מאוד, אבל בכל הנוגע ליהדות, יש להם מושג של ילד דתי בן חמש ואולי אף פחות" .

צילום: ללא

צילום: ללא


במרתון הקירוב שהתקיים בישיבת נתיב מאיר בירושלים עלה החיוב התורני לעסוק בקירוב לתשובה, בהעמקת המבט והמוטיבציה ובהענקת כלים ממשיים. לדברי זעירא הציפיה היא שכל אחד ואחת יקחו אחריות על אדם אחד; שכן, קרוב משפחה או חבר לעבודה. "מניסיוננו אנחנו יודעים עד כמה משמעותית וקריטית הארת הפנים והקירבה שאנחנו באים איתה. זו בהחלט עבודה אישית והיא עושה את השינוי בסוף".

בכנס השתתפו הרב שמואל אליהו שעודד וחיזק את המשתתפים שקיבלו אותו בהתרגשות רבה, לצד מרצים מנוסים שחלקו את השקפת עולמם וניסיונם העשיר.
בהרצאה סוחפת שסגרה את האירוע שיתף גבי דניאל, מנטור עסקי מבוקש – את הדרך המפותלת שעבר מחינוך חרדי לחיים חילוניים מלאים ואת דרכו חזרה לחיי תורה ומצוות בזכות ראש יהודי. כאדם שעומד על במות, הוא סיפר, היה קשה לו בהתחלה להפגין את דתיותו מול חברות ואנשי עסקים, אבל כיון שהמסר שהוא מנסה להעביר הוא מסר של אומץ, הוא החליט להופיע כשציציותיו מוצגות החוצה.
דניאל שבעוד שבועיים מתחתן ועובר לנתניה, הולך לסגור את המעגל בהפיכת ביתו הפרטי למרכז של קירוב לתורה, כפי שחווה הוא עצמו בראש יהודי.

יום של הרצאות ודיונים נחתם בהתרגשות רבה. עוד קורס משנה חיים שגם הולך לשנות את פני החברה הישראלית בעתיד, הסתיים בהצלחה.