עשרות ספרים גנובים

היחידה המרכזית תל אביב תפסה שלושה חברי כנופיה שפעלה לגניבת עשרות ספרי תורה, בין היתר באזור בני ברק. למרבה ההפתעה, הכנופיה פעלה בתיווכו של אדם חרדי

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/11 00:00 כז בטבת התשעא

עשרות ספרים גנובים
quinet-cc-by-sa, צילום: quinet-cc-by-sa

עשרות ספרי תורה בשווי של מיליוני שקלים נתפסו בימים האחרונים בבתיהם של שלושה בני מיעוטים, אשר התמחו בגניבת ספרי תורה. השלושה פעלו, למרבה ההפתעה, תוך שיתוף פעולה עם חרדי אשר הפעיל אותם. הכנופיה נעצרה בשבוע שעבר על ידי שוטרי היחידה המרכזית תל-אביב.

קודם למעצר, לפני כארבעה חודשים, נגנבו 11 ספרי תורה מבית כנסת בשכונת פרדס כץ שבבני ברק. כמה פורצים הגיעו למקום עקרו את אחד הסורגים בחלון האחורי וגנבו מארון הקודש את ספרי התורה. מדובר בגל נוסף של גניבת ספרי תורה, כשבמקביל בחודשים האחרונים נרשם גל גניבות משמעותי של ספרי תורה מבתי כנסת במושבי הפריפריה בנגב, בצפון ובאזור השרון. בין השאר נגנב גם ספר התורה של היישוב מבוא חורון, אותו הצליחה המשטרה לאתר ולהחזיר אל היישוב, כפי שדווח כאן בכיפה.

במשטרה חושדים כי חברי הכנופיה פעלו בשליחותו של אותו חרדי, אשר היה המתווך שמכר את הספרם הגנובים בשווי של עשרות אלפי שקלים לספר. בלשי המשטרה, בפיקודו של סנ"צ יואב קוטלר, תפסו בבתי החשודים כ-70 ספרי תורה וכעת נערכים חיפושים אחר שני חשודים נוספים שטרם נעצרו.

כזכור, לפני כשבוע ולאחר חקירה מאומצת, הוגשו כתבי אישום בבית משפט השלום בבאר שבע, נגד שלושה חשודים בהשתייכות לכנופיה שאחראית לגניבות ספרי תורה, זאת בגין גניבת 30 ספרי תורה בשווי של מאות אלפי שקלים.