סליחה אתם כשרים?

שירות חדשני של הרבנות המקומית בירושלים יאפשר לכם לברר האם המסעדה כשרה או לא דרך שליחת הודעת SMS

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 22/11/09 00:00 ה בכסלו התשע

סליחה אתם כשרים?

שרות חדש של הרבנות ירושלים יאפשר לצרכנים לברר האם מסעדה מחזיקה בתעודת כשרות בתוקף. השרות יתן באמצעות שליחה הודעה הכוללת את המילה כשרות ואת שם המסעדה למספר 4664, שלאחריה תתקבל תשובה האם המקום מחזיק בתעודת כשרות. התשובה שתתקבל תגיע תוך כחצי דקה תכלול גם את סוג הכשרות ואת סוג האוכל במסעדה, תשובה אפשרית לדוגמא תהיה: קפה ג'ו חלבי מהדרין.  על מסעדות שאינן כשרות לא תתקבל תשובה, כך תוכלו לדעת שהמסעדה לא נמצאת במאגר הרבנות הראשית ומכאן-אינה כשרה.עלות השרות החדש היא 50 אג' להודעה

 

היוזמה החלה כשחברה פרטית בשם "אופיס קארט" פנתה לרבנות ירושלים והציעה את השירות. במסגרת השרות קיבלו הרבנים הנחיה לעדכן את המאגר מדי יום כך שהמידע יהיה עדכני ושימושי. במאגר רשומים היום כ-800 בתי קפה, בתי מלון ומסעדות בירושלים,וכל הסרת מסעדה ממאגר המסעדות הכשרות מתעדכנת תוך דקות. הרעיון נמכר כרגע רק לרבנות ירושלים אך ייתכן כי בעתיד החברה תציע את שירותיה למועצות דתיות נוספות וכך השירות יהיה זמין לתושבי ערים נוספות.

 

"הרעיון הזה לא צריך להיות רעיון של מועצה מסוימת" אומר יהושע ישי יו"ר המועצה דתית "המועצה הדתית היא מטה להפעלת כל השירותים הדתיים. צריך להיות מאגר נתונים אחד ארצי שירוכז במקום אחד, באתר אחד. ואז לכל אזרח יהיה מקור אחד שאליו יוכל לפנות כמו מוקד עירוני. הצעתי לעשות את אותו דבר למקוואות, על ידי שליחת הודעה ואיתור מיקום השולחת יוכלו להפנות אותה למקווה הקרוב ביותר".

 

השירות החדש נכנס רק עכשיו לפעולה, "המטרה שלי היא להקל על האזרח" אומר ישי, "אני בשירות הציבורי עוד משנות ה-80 והמידע לדעתי צריך להיות תמיד שקוף וזמין. עכשיו אנחנו מכניסים גם אתר מחודש של המועצה הדתית שישולב בשירות SMS".

לדברי היזמים בעזרת הרעיון ניתן יהיה למנוע זיופי כשרות, ולהקל על שומרי הכשרות במציאת מקום לאכול. היזמים מקווים שכבר בעתיד הקרוב נזכה לראות עוד פיתוחים טכנולוגיים בשירותי הדת.