סוכה כסטיקר

יותר ויותר ישראלים מבקשים להציג קריאות אידיאולוגיות על הסוכות המשפחתיות. הקריאה המובילה: נגד המשך ההקפאה

חדשות כיפה אורי פולק 20/09/10 00:00 יב בתשרי התשעא

סוכה כסטיקר
הדמיה ממוחשבת, צילום סוכה RonAlmog-cc-by, צילום: הדמיה ממוחשבת, צילום סוכה RonAlmog-cc-by

אחרי כיכר רבין וכיכר פריז, הופכות גם הסוכות הזדמנות להשפעה על דעת הקהל. מיקומן של הסוכות, על פי רוב בחזית הבתים, ניכר לעין העוברים והשבים ועל כן יש מי שמבקשים להדפיס מסרים אידיאולוגיים שונים על גבי בדי הסוכה, באופן שקצת מזכיר את הסטיקרים הפופולאריים על הרכבים.

אבי מרום, יו"ר מפעלי מרום אפ.גי.פי ומי שאחראי לרוב בדי הסוכות המשווקים בישראל, מציין כי השנה מתחזקת התופעה של הטבעות סיסמאות על כיסויי הסוכה, לדבריו המסר הנפוץ ביותר נועד להתריע כנגד המשך ההקפאה בשטחים ובירושלים.


שטח פרסום זול? (צילום: RonAlmog-cc-by)


מרום מספר כי מרבית ערכות הסוכה מיוצרות בסין, אך כיסויי סוכה מיוצרים ומודפסים בישראל בשיטת ההדפסה הדיגיטאלית, המאפשרת הדפסת כמויות קטנות של בדים, וממילא מאפשרת לכל משפחה לבחור את המסרים והגרפיקה שלה. לדביו מסרים נוספים המודפסים על הסוכות מתייחסים לקריאה לשחרורו של גלעד שליט ופולארד, כמו גם תמונות של מקומות קדושים.

מרום מציין מרום כי בקרב קהילות העולם מורגשת ירידה ניכרת בהזמנות מהקהילה היהודית בטורקיה, דבר המעיד על לדעתו על כוונת אנשי הקהילה לחגוג השנה את חג הסוכות בצנעה, זאת לאור אירועי המשט לעזה אשר ערערו את מערכת היחסים הדיפלומטית בין המדינות.