משלחת צה"ל אכלה טרפות

חשיפה: מזון טרף הוגש למשלחת רשמית של צה"ל לפולין, בידיעת מפקד המשלחת. הרב הצבאי הראשי התערב, קצין החינוך הראשי הבטיח שיטופל – אך חזר בו ובחר להתעלם

חדשות כיפה אורי פולק 28/10/10 00:00 כ בחשון התשעא

משלחת צה"ל אכלה טרפות
דובר צהל, צילום: דובר צהל

סערה חדשה מטלטלת את לשכות הרבנות הצבאית וחיל החינוך: ליקויי כשרות חמורים התגלו במשלחת קצינים רשמית של צה"ל לפולין - כך נודע לכיפה. מנות מזון לא כשר ובהם בשר טרף, הוגשו במשלחת שיצאה לפולין ונועדה עם קציני הצבא הפולני - כל זאת על דעתו של מפקד המשלחת, קצין בדרגת תא"ל במילואים.

עוד קודם יציאת המשלחת, משנודע לרב המשלחת כי צפויים ליקויים עם כשרות המזון שיוגש במסגרת הפגישות שתערוך המשלחת, יזם הרב פנייה אל ראשי המשלחת אשר בחרו להתעלם מדבריו. קצין בכיר ברבנות הצבאית אף יזם שיחת טלפון קודם יציאת הקצינים אל מפקד המשלחת, אשר התייחס בזלזול מופגן לדבריו, בחר להשיב לו שאין לו כל סמכות או אחריות על החלטותיו ואף ניתק את שיחת הטלפון בפרצופו.


תא"ל אלי שרמייסטר. בחר שלא להתערב בהחלטות מפקד המשלחת

(צילום: דובר צהל)


קצין החינוך הראשי הבטיח - אך נמנע מלהתערב

התנהלותו של מפקד המשלחת הובאה לידיעתו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, שפנה באופן מיידי אל קצין החינוך הראשי, תא"ל אלי שרמייסטר. תא"ל שרמייסטר התרשם מדבריו של הרב הצבאי הראשי והודיע לו כי יתערב באופן אישי ויורה למפקד המשלחת, הנתון תחת אחריות חיל החינוך, לתקן מיידית את הליקויים ולדאוג לכשרות המזון שיוגש במשלחת.

עם זאת, ברבנות הצבאית הראשית הופתעו לגלות כי קצין החינוך הראשי חזר בו מהחלטתו ובחר, למחרת, שלא להתערב בהחלטותיו של מפקד המשלחת. התנהלות תא"ל שרמייסטר עוררה זעם רב במסדרונות הרבנות הצבאית והביאה קצינים בכירים ברבנות ובהם הרב הצבאי הראשי - להתערב באופן אישי בפרטי המקרה ולדרוש כי מפקד המשלחת יבוא על עונשו, עם שובו ארצה.

יצויין כי בזכות התערבות הרבנות הצבאית סופקו לחברי המשלחת ובהם קצינים דתיים ושומרי כשרות, כלים כד פעמיים.


שומרי הכשרות במשלחת קיבלו כלים חד פעמים

(צילום אילוסטרציה : דובר צהל)


המתח בין הרבנות לחיל החינוך ממשיך

שערוריית הכשרות הזו מהווה אקורד צורם נוסף במלחמה הסמויה והגלויה בין אנשי הרבנות הצבאית לבין אנשי חיל החינוך, מלחמה המאפיינת לא רק את הלכי הרוח בין הלשכות, כי אם גם את היחסים העכורים בין הרב הצבאי הראשי לבין קצין החינוך הראשי. מי שקיווה כי פרישתו של תא"ל הרב אבי רונצקי מתפקידו תיישר את ההדורים בין הרבנות לחיל החינוך - התבדה.

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים לכיפה ומסרו בתגובה כי "משלחות צה"ל מחוייבות לאוכל כשר במסגרת המפגשים הרשמיים שהן מקיימות, וכך גם מתבצע הלכה למעשה. התקלה טופלה מיידית וראשי המשלחת טיפלו בתקלה באופן אישי".