ללא חרקים ורעלים

חברת ´חסלט´ עורכת ניסוי במכונה חדשנית המסלקת חרקים מן הירקות ללא ריסוס. עוז לב רן, מגדל הירקות הראשי של החברה: "מדובר בפתרון מושלם"

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 12/08/09 00:00 כב באב התשסט

ללא חרקים ורעלים
יחצ, צילום: יחצ

חברת חסלט עלי קטיף, החלוצה בתחום גידול הירקות ללא חרקים, עורכת בימים אלו ניסויים מתקדמים במכונה המסלקת חרקים מן הירקות.

אחת הבעיות הקשות של חסלט היא התדמית של החברה לפיה הירקות אומנם מגיעים לצרכן ללא החרקים אך עם מנה גדושה של חומרי הדברה ורעלים. לדבר עוז לב רן, מגדל הירקות הראשי של החברה, זאת הסיבה המרכזית לפיתוח החדש. "הרצון שלנו לייצר ירקות נקיים גרם לפיתוח של מכונה שתסלק את החרקים עם שימוש במינימום האפשרי של חומרי הדברה.

"כבר יצא אבטיפוס ראשון שהוכיח את עצמו אבל לא מספיק. רק 70% מהחרקים הוסרו. אנחנו עכשיו בפיתוח אבטיפוס שני שינקה לגמרי את החרקים. הרעיון הוא שבסוף נוכל לשווק ירקות אורגניים ללא חרקים".

אם אתם כבר מדמיינים את החסה הבריאה והנקייה שתקנו במכולת, אתם עלולים להתאכזב. בחסלט מתכוונים לשווק בשיטה החדשה רק תבלינים, כמו פטרוזיליה, נענע, עלי בייבי ועוד. "אם השיטה תוכיח את עצמה נתקדם לדברים אחרים" אומר לב רן.


בחברה מסרבים להרחיב את הדיבור על הפטנט החדש, מחשש לדליפת סודות החברה וחיקויים ע"י המתחרים. "ההמצאה לדעתי מעולה. המטרה שלנו היא להביא ירק טרי ללא שאריות חומרי הדברה וגם כשר. אלו שתי דרישות קשות אבל בעזרת השם נעמוד בהם".