לא בשבת

עובדי רשות השידור מאיימים בשביתה הסיבה: הפיכת המזנון לכשר וסגירתו בשבת

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 22/04/10 00:00 ח באייר התשע

לא בשבת
אילוסטרציה: jasonlam-cc-by, צילום: אילוסטרציה: jasonlam-cc-by

לאחר 40 שנה, הפך מזנון האוכל ברשות השידור לכשר. התוצאה, המזנון שהיה פתוח עד כה שבעה ימים בשבוע נסגר בשבתות. העובדים הממורמרים, העובדים ברשות השידור גם בשבתות מאיימים בשביתה אם לא יימצא פתרון עבורם כבר בשבת הקרובה.

עובדי רשות השידור מתורגלים כבר בסערות, שביתות עובדים ועיצומי שכר, אלא שהפעם בקשתם של שלושה עובדים שומרי כשרות להוציא תעודת כשרות למזנון היא זו שהביאה למשבר.

בסוף השבוע האחרון התלוננו העובדים, שנשארו לעבוד בשבת, על מחסור באוכל וקבלו על כך שבשל מספר עובדים מצומצם המקפיד על כללי הכשרות, יאלצו עובדים רבים להביא אוכל מהבית. זאת למרות שברשות השידור דאגו לחלק לעובדים שנשארו סנדויצים, לטענתם של העובדים האוכל שחולק לא הספיק ואיננו יכול להחליף את קיומו של המזנון.

השדר יעקב אחימאיר המגיש את התוכנית "רואים עולם" אמר בכעס לידיעות אחרונות "זה שיא החוצפה. אלה שהביאו לכך לא גרמו לאהבת יתר של מצוות הדת. הם פשוט גורמים שנאה, ריב ומדנים. אתה רגיל לעבוד במקום מסודר פחות או יותר בשבתות, אבל עכשיו גם זה נגמר כאן. בושה".

בשיחה לכיפה אמר השדר הדתי, אורי רווח, "כל עניין הכשרות ברשות השידור נסגר בין ההנהלה לבין הרבנות הראשית. יחד עם זאת אני מאוד שמח שעובדים בטלוויזיה יאכלו כשר על כל הדקדוקים שבכך, כדי שגם המוח והלב יהיו כשרים לשדר דברים טובים לעם ישראל". רווח הוסיף כי "החלום שלי הוא שבכלל הטלוויזיה תהיה סגורה בשבתות, מה שיעזור מבחינה כלכלית וערכית. אנחנו יהודים וצריכים לשמור שבת".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בסוף שבוע דאגה הרשות להסדר המאפשר קבלת שתיה חמה וקרה וארוחה לצוות העובדים, שסיפק קבלן חיצוני. תמוה לשמוע טענות כאלה בשם הליברליות והפלורליזם מחד גיסא, כשמאידך גיסא שוכחים העובדים שגם לציבור שומר הכשרות עומדת הזכות למזון כשר במקום עבודתו בלי שהדבר יעורר אנטגוניזם".