כפר ורדים: המקווה בוטל

לאחר חודשים רבים של מאבק למען הקמתו של המקווה ביישוב ששיאו בעתירה נגד ראש המועצה, קבע השופט כי "אין מקום להתערב בהחלטה"

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/10 00:00 כא בטבת התשעא

כפר ורדים: המקווה בוטל
תמר הירדני, ויקיפדיה העברית, צילום: תמר הירדני, ויקיפדיה העברית

לאחר שבמשך חודשים ארוכים התנהל ביישוב כפר ורדים מאבק למען הקמתו של מקווה ראשון ביישוב, דחה השבוע בית המשפט המחוזי בחיפה את עתירת הקהילה הדתית ביישוב נגד ראש המועצה והמועצה המקומית - ושם בכך סוף למאבק בין שני הצדדים.

העתירה הוגשה על ידי 20 מתושבי היישוב אשר עתרו נגד ראש המועצה, סיון יחיאלי, זאת למען הקמתו של מקווה במקום. כבר לפני למעלה משנתיים פרסמה המועצה המקומית מכרז לבניית מקווה שבוטל מאוחר יותר בעקבות שינוי הקצאת הקרקע. העותרים טענו כי יש לבטל את ההחלטה הקודמת ולחייב את המועצה לפרסם מכרז חדש לבנייה - זאת מפני שההחלטה, לדבריהם, פגעה בחופש הפולחן והדעת המוקנים להם וכי "חברי הוועדה פעלו משיקולים זרים".

כפר ורדים, נזכיר, הוקם ב-1984 ביוזמתו של התעשיין סטף וורטהיימר, כחלק מתוכנית רחבה שכללה את אזור התעשייה תפן. בעקבות התרחבות היישוב הגיעו משפחות מהמגזר החרדי והדתי, בעיקר מהיישוב הסמוך מעלות. כיום מתגוררות בו כ-40 משפחות דתיות מתוך כ-1500.

עם זאת, כאמור, דחה השופט את העתירה. "העותרים מדגישים בטיעוניהם כי החלטות המשיבים פוגעות בזכויות יסוד המוקנות להם כדין ובמיוחד בחופש הפולחן וחופש הדת המוקנה להם. הצגה זו של הטענות אינה מדויקת, שכן זכויות היסוד וחירות האדם ובהן חופש הפולחן, כלל אינם שנויים במחלוקת", כתב השופט בפסק הדין.

"הדיון בענייננו מתמקד בעיקר באמות המידה לחלוקת משאבים ציבוריים ברשות מקומית ובתקינות ההליכים שננקטו על ידי המשיבים. במחלוקת זו הגעתי למסקנה כי אין מקום להתערב בהחלטות המשיבים", ציין השופט אשר הבהיר עם זאת כי על המועצה לדאוג לצרכי העותרים, לרבות בניית מקווה ביישוב, זאת במסגרת הכללים לחלוקת משאבים ציבוריים.

ראש המועצה, סיון יחיאלי, מסר בעקבות ההחלטה כי הוא "שמח שהפרק הזה נמצא מאחורינו. כפר ורדים נמצא היום במקום אחר לחלוטין, חברתית וקהילתית, משהיה בימים בהם הוגשה העתירה. מטרתנו היא להמשיך לשאוף ללכידות חברתית ולהמנע ממאבקים מיותרים".