חידון התנ"ך - על מדים

130 חיילים יתחרו על בגרסתו הצה"לית של חידון התנ"ך. רק עשרה חיילים קרביים הצליחו לקחת חלק בתחרות

חדשות כיפה אורי פולק 10/08/10 00:00 ל באב התשע

חידון התנ"ך - על מדים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

לא רק לאבנר נתניהו: מעל ל-130 קצינים, חיילים ואזרחים עובדי צה"ל, יתחרו השנה על התואר חתן התנ"ך הצבאי, שיוכרז אחרי תקופת החגים. ההרשמה לחידון, אשר מאורגן על-ידי הרבנות הצבאית, הסתיימה השבוע.

על אף החשש ההגיוני כי נציגי הרבנות הצבאית יכבשו את התחרות ללא קושי ניכר, מנתוני הרישום עולה כי מרבית המשתתפים בחידון הינם מזרוע היבשה, חיל האוויר וחיל המודיעין. בין המשתתפים הבכירים בחידון תוכלו למצוא את סגן קצין הרפואה הפיקודי הראשי, אלוף-משנה אופיר כהן-מרום.

רב אגף כוח האדם בצה"ל, רס"ן מלאכי ראבד, אמר לשבועון "במחנה" כי "שמחנו לשמוע על התגובות החיוביות בצה"ל נוכח ההיענות הגדולה". לדבריו, "כבר כעת אנו מרגישים את ההתעסקות הגדולה בנושא, וזו למעשה המטרה המרכזית של החידון". ברבנות הצבאית מציינים כי רק עשרה מבין המשתתפים בחידון הינם חיילים קרביים, זאת בשל אילוצי לוח הזמנים שלהם. מרבית המשתתפים בחידון הינם קצינים, חלק ניכר מהם בדרגת רב-סרן.

בעוד כשבועיים יחל השלב הראשון בתחרות, שייערך ב"בית גולדמינץ" אשר בנתניה, בנוכחות קצין החינוך והנוער הראשי, תא"ל אלי שרמייסטר והרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ. סמוך לתקופת החגים ייערך השלב הבא בחידון, במקביל לחידון המחוזי הארצי למבוגרים.