חותמת רשמית לאם הישיבות

אחרי הדגם במיני-ישראל החליטו גם בשירות הבולאי לתת כבוד לישיבת כפר הרא"ה

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 02/11/09 00:00 טו בחשון התשע

חותמת רשמית לאם הישיבות
יחצ, צילום: יחצ

בשירות הבולאי של חברת דואר ישראל, הוחלט להוציא חותמת דואר מיוחדת לרגל חגיגות שבעים שנה לישיבות בני עקיבא.

ישיבת כפר הרא"ה, שהייתה הראשונה במה שיהפוך לימים לאימפריית ישיבות בני עקיבא, נכנסת לרשימה המכובדת של גופים ומוסדות שהשירות הבולאי הכיר בחשיבותם והחליט להנפיק חותמת דואר ובולים לכבודם. כך למשל זכו תושבי תל אביב בבול מיוחד לציון חגיגות 100 שנה לעירם, גם חברת "מקורות", חברת המים הלאומית, זכתה לבול שכזה לרגל חגיגות 70 השנה. יש שיגידו שכעת זכו ישיבות בני עקיבא לחותמת רשמית של המדינה כהכרה בחשיבותן.

חותמת הדואר החדשה כוללת תמונות מעברה של הישיבה, את השלט המוביל לישיבה, ותמונות מההווה. חדי העין ישימו לב שדווקא הדקל המפורסם, שהיה סמלה הבלתי רישמי של הישיבה נעדר באופן תמוהה.

בעבר זכתה הישיבה להכרה ציבורית, כאשר בפארק מיני-ישראל הוחלט להציב דגם מוקטן של הישיבה כסממן של החינוך הדתי-ציוני. כעת, נוספה לכך המחווה של השירות הבולאי. שהנפיק את החותמת כהמשך לאירועי חגיגות ה-70 לישיבת כפר הרא"ה.


חותמת רשמית


בישיבה עצמה ציינו בשבוע שעבר, בדיוק 70 שנה אחרי, את הקמתה של הישיבה באירוע חגיגי. בארוע לקחו חלק מכובדים רבים ביניהם: ראש ישיבות בני עקיבא- הרב אברהם צוקרמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא- הרב חיים דרוקמן, הרבנית רחל נריה, השר פרופסור דניאל הרשקוביץ וראשי מוסדות בני עקיבא מכל הארץ.

הרב צוקרמן בצלילות ועברית מלוטשת תיאר את ימי העלייה לגבעת כפר הראה בחוסר כל של ממש אך חמושים בהתמדה ונחישות שהוכיחה את עצמה. הרב דרוקמן תיאר את תרומת ישיבות בני עקיבא למדינת ישראל לבניין הארץ ולפיתוח המדינה והחברה הישראלית.

גם מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט, אמר באירוע "זהו יום חג של הקמת המפעל הענק הזה שהתחיל לפני 70 שנה משלושה עשר בחורים שהקימו את ישיבת כפר הרא"ה. היום מונה מרכז ישיבות בני עקיבא כ-60 מוסדות חינוך עם למעלה מעשרים אלף תלמידים ותלמידות".

ישיבת כפר הרא"ה הוקמה בשנת 1940 על ידי הרב משה צבי נריה שכונה "אבי הכיפות הסרוגות" והרב אברהם צוקרמן, על מנת ליצור "צבר ללא קוצים" כהגדרתו של הרב נריה.

במשך השנים עוצבה דמותה של הישיבה התיכונית והישיבה הפכה להיות "אם הישיבות התיכוניות", ומתוות הדרך שלהן. בין בוגרי הישיבה אישי ציבור רבים כמו הרב חנן פורת, גקי לוי, והרב דב ליאור רבה של קריית ארבע.