זוכות בחידון ההלכה

חידון הלכה שהתקיים ברשת "צביה" מוכיח כי גם תחום ההלכה, כבר לא נשלט ע"י גברים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/09 00:00 יז בסיון התשסט

זוכות בחידון ההלכה
יחצ, צילום: יחצ

שתי נערות משכונת נווה שאנן בחיפה, תלמידות כיתה ח באולפנת "צביה" בעיר, זכו השבוע במקום הראשון בחידון הארצי להלכה שנערך בין 800 תלמידות. הנערות, גברו על עשרות נבחרות מאולפנות וחטיבת ביניים בכל רחבי הארץ.

החידון השנתי הארצי בהלכה של אולפנות "צביה", מקיף את חומר שלמדו התלמידות לאורך השנה, החומר נלמד כחלק מפרויקט הנלמד ע"י התלמידות באופן התנדבותי ללא קשר לתוכנית הלימודים. כבר שנים, שבכיתות חטיבות הביניים שברשת, לומדות התלמידות במהלך השנה כולה, הלכה יומית. במסגרת זו, מכיתות ה עד ח, הן מקיפות את מירב ההלכות הדרושות לחיי היום-יום, כמו ברכות, תפילה, צדקה, כיבוד הורים, לשון הרע ועוד.

ברשת "צביה" לומדים בכל בתי הספר במקביל, את אותן הלכות שנקבעו ליום זה. בשנה האחרונה, בכל חודש, התקיים מבחן רשתי לכל 800 התלמידות. כאשר בכל חודש נבחרה הכיתה המצטיינת בלימוד שזיכה אותה בפרס כיתתי.


הפגינו ידע הלכתי מרשים


במסגרת סיכום הלימוד השנתי נערך חידון ארצי של כל בתי הספר ברשת, המסכם את הלימוד אליו נשלחו המועמדים המצטיינים מבתי הספר השונים. מכיוון שהבנות הפגינו ידע הלכתי מרשים התקשו השופטים להגיע להכרעה, והעדיפו להרחיב את רשימת הזוכים. כך התייצבו להם במקום השלישי שלוש אולפנות, במקום השני שתי אולפנות, במקום הראשון אולפנת חיפה.

יושב ראש הרשת הרב איתן איזמן שיבח את מרכז הפרויקט הרב אבי בוגנים, שאחראי גם על עריכת החומר והחידונים על מסירותו האישית לנושא. וביקש מצוות המורים המחנכים להקפיד על הלימוד היומי וההתמדה, ולעודד את התלמידים בלימודם.


מגמה מבורכת

החידון ההלכתי לבנות הוא חלק מתופעה כללית רחבה המתחוללת לאחרונה בציבור הדתי לאומי. כניסתם של נשים לעולם הלימוד היהודי- "גברי", ההופכת אט אט לעובדה קיימת. המהפך השקט כולל את הכניסה ללימוד התלמוד, שהיה באופן מסורתי נחלת הגברים, ופתיחת מדרשות תורניות לנשים כדוגמת מדרשות לינדנבאום (ברוריה), נשמת, מתן ומגדל עֹז, שהיום הן שם דבר.


"זוהי מגמה מצוינת ומבורכת" אומר הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת. " כל עוד לימוד של נשים נעשה מתוך כבוד ואהבה לתורה הוא דבר מבורך. אם המטרה היא לא לקנטר אלא לימוד אמיתי, בצורה מסודרת ואחראית לעומקה של תורה, הרי שהתופעה מבורכת".