זהירות: עוגיות בתחפושת

ברבנות הראשית מזהירים את הציבור מפני עוגיות אגוזים ובוטנים המשווקות לפני פסח - שאינן כשרות לפסח. ההוראה למשגיחים: "אין לאשר אפיית העוגיות הללו כשהן חמץ"

חדשות כיפה אורי פולק 21/03/11 00:00 טו באדר ב'

זהירות: עוגיות בתחפושת
little blue hen-cc-by, צילום: little blue hen-cc-by

הרבנות הראשית מזהירה את הציבור הרחב באמצעות הרבנויות המקומיות מפני מאכלים הנאפים לקראת ימי הפסח - שאינם כשרים לפסח. ברבנות חוששים מפני חברות שהחליטו לייצר ולשווק עוגיות שרבים נוהגים לאכול בפסח, אך ללא כשרות מתאימה.

"התקבל מידע מאת הרבנויות המקומיות על כך שבימים אלו קיימות מאפיות המבקשות לייצר מיני עוגיות כעוגיות בוטנים, קוקוס, אגוזים ושקדים - אשר חלק מהציבור נוהג לאוכלן בפסח לאוכלי קטניות - וזאת בתנורים וכלים שהם חמץ. החנויות טוענות כי הן עושות זאת מפני שיש ביקוש למוצרים האלה גם לפני הפסח", נטען בעדכון מיוחד שפרסם הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות ורפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות.

ברבנות הראשית מבהירים כי "אין לאשר בשום אופן את אפיית העוגיות הללו כשהן חמץ, זאת על מנת שהציבור לא יכשל ויאכלן גם במהלך הפסח". ברבנות מדגישים כי "כל המבקש לרכוש עוגיות אלו עבור השימוש הפסח, יוודא תחילה כי מסומן במפורש "כשר לפסח" בהשגחת הרבנות המקומית המוסמכת, זאת על מנת שלא יכשל במהלך החג".

גורם באגף הכשרות סיפר לכיפה כי בחלק מהמפעלים כבר החליטו לעצב מחדש את המוצרים לפסח, זאת כדי שלא להכשיל את הציבור. בשנה שעברה, לדוגמה, החליטו ב"עלית" לשנות את צורת העוגות לפסח לעוגות עגולות, ואת חיתוך הופלים לריבועים גדולים. חלק מהמפעלים בחרו להדגיש את הכיתוב "כשר לפסח" על האריזות. ברבנות מבקשים מהציבור להקפיד ולוודא אם המוצר "פרווה" או "חלבי" - זאת מפני שבפסח לעתים חלים שינויים במוצרים.