"הרפורמים והקונסרבטיבים אשמים בהתבוללות"

במכתב ששלח לכלל רבני ישראל טוען הרב הראשי, שלמה עמאר, כי ידם של הקונסרבטיבים והרפורמים "במעל הנורא הזה"

חדשות כיפה אורי פולק 12/08/10 00:00 ב באלול התשע

"הרפורמים והקונסרבטיבים אשמים בהתבוללות"
יחצ, צילום: יחצ

במכתב שהעביר השבוע לרבני ישראל, מאשים הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, את התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בהתבוללות העם היהודי. "מצבנו הרוחני שפל עד עפר, רמת הצניעות והמוסר ירד פלאים", כותב הרב עמאר ומדגיש כי "הקשה מכולם היא מכת ההתבוללות האוכל בכל פה בעמנו הטהור והקדוש, גם בארצנו הקדושה... ואלה המכנים עצמם ליברלים ורפורמים וחבריהם-תומכיהם, ידם במעל הנורא הזה, ותומכים בזה בגלוי".


בהתייחס למעורבותם של התנועות הרפורמיות סביב חוק הגיור החדש, טוען הרב עמאר כי הרפורמים והליברלים "נועצים עתה ציפורניהם גם בתוככי העם היושב בציון ומנסים להכתיב לנו סגנון חיים של ככל העמים ומטילי אימתם בדרכים שונות ומגוונות והקימו לגיונות לוחמים בארץ ישראל שכל מטרתם לעקור התורה מישראל ולקעקע את בתי הדין וכל דבר שבקדושה, בכל הדרכים ובכל הכלים על ידי איומים והשפעות שונות ומשונות על השרים וחברי הכנסת, דרך בתי המשפט".


מנסים להכתיב לנו סגנון חיים של ככל העמים (צילום: יחצ)



לדברי הרב עמאר, "חובה מוטלת על כל יהודי שיש לו אפשרות להשפיע על חברי הכנסת ועל שרים, בכל דרך שהיא ישרה ונכונה, ואפילו רק לעודד בכתב ובעל פה, למען ידעון את הסכנות שלפניהם אנו עומדים וירבו תפילה לפני המקום ברוך הוא". על אף דבריו החמורים, מדגיש הרב במכתבו כי "על כל פנים אחינו הם ואנו אוהבים אותם אהבת אמת ומתפללים שישובו לדרך הנכונה".


בתנועה הקונסרבטיבית מיהרו להגיב לדברי הרב עמאר, לדבריהם "מאות הקהילות בכל רחבי הארץ מלמדות שהמונופול האורתודוקסי יקרוס לא רק בשל התנהלותו המושחתת, אלא בעיקר משום שהפר ללא רלוונטי לציבור הולך וגדל".