"הרב עשוי היה להיות המשיח"

בראיון ראשון מספר בנו, הרב שמואל אליהו, כי כך נאמר לו ממקובלים גדולים אך "לא זכינו והוא לא גאל אותנו"

חדשות כיפה אורי פולק 11/06/10 00:00 כט בסיון התשע

"הרב עשוי היה להיות המשיח"
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

בראיון ראשון מאז נפטר אביו, הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל, אמר אמש בנו, הרב שמואל אליהו, כי רבים מהמנחמים המגיעים לבית המשפחה בכדי לנחם את האבלים, שואלים האם אביו אמור היה להנהיג את עם ישראל אל הגאולה, כמשיח בן דוד. "בטוח שזה יכול להיות. שמעתי את זה מאנשים גדולים, ממקובלים שכל אחד מאיתנו ירעד לשמוע. לא זכינו והוא לא גאל אותנו. הוא מסר את נפשו למען הגאולה, אך זו לא הנקודה. עם ישראל איבד אבא", אמר בראיון לתוכנית "עטרה ליושנה" המשודרת ברדיו קול חי.


הרב שמואל אליהו ברדיו קול חי


לדברי הרב שמואל אליהו בשלושת ימי השבעה שחלפו מאז נפטר הרב, הוא שומע סיפורים מאלפי המנחמים "סיפורים מבהילים שלא שמעתם אוזן". "אתה מגלה פתאום שנדמה היה לך שהכרת, אבל לא הכרת. זה הרבה יותר גדול ממה שחשבת. קח את הכופר הכי גדול, שים אותו בחדר שבו אנחנו יושבים שבעה חצי שעה והוא יצא המאמין הכי גדול", מספר הרב שמואל אליהו.

 

על הרגעים האחרונים של אביו סיפר הרב: "הוא היה כבר בלי הכרה בערך שעתיים-שלוש לפני הפטירה, אבל בפטירה עצמה ראיתי שהוא מסתכל לאיזה מקום מאוד רחוק בשלווה, בנחת. הבנתי שזה רגע מיוחד".

 

בשבוע הבא תיערך אזכרה לרב מרדכי אליהו בבית המדרש שלו, 'היכל יעקב', בשכונת קריית משה בירושלים, אך במהלך הראיון ביקש בנו "כל מי שמרגיש כמו בן, שיעשה לרב אזכרה. אנחנו הבנים ממנים אותו ומבקשים ממנו שיעשה אזכרה בשבעה, בשלושים ובשנה".