הרב עמאר מתנגד לחוק הגיור

הרב הראשי לישראל פנה לראש הממשלה ואמר לו כי הוא מתנגד להצעת החוק המעניקה תוקף לגיורים הצה"ליים. "אם אני האחראי, עליי לבדוק את הנעשה בצה"ל ולא לאשר אוטומטית"

חדשות כיפה אורי פולק 29/11/10 00:00 כב בכסלו התשעא

הרב עמאר מתנגד לחוק הגיור
עידן סבאח, צילום: עידן סבאח

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר האחראי למעשה על מערך הגיור הממלכתי, הודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא מתנגד להצעת החוק המעניקה תוקף חוקי לכלל הגיורים הנעשים בצה"ל.

כזכור, הצעת החוק אושרה אתמול על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, ולפיה לא ניתן להטיל ספק ביהדותם של חיילים שהתגיירו בבתי הדין של צה"ל.

בשיחה שקיים הרב עמאר ביום חמישי האחרון עם ראש הממשלה נתניהו, טען הרב עמאר כי הוא מתנגד להצעת החוק. למחרת אף העביר מכתב בו נימק את התנגדותו, בו כתב לאחר שבמשך שנים היו אלו הרבנים הראשיים לצה"ל המאשרים את הגיורים בצה"ל, התברר כי בפועל הרב הראשי לישראל הוא זה שצריך לחתום על תעודות ההמרה. משנפלה האחריות בידיו של הרב עמאר, טען הרב כי אם עליו מוטלת האחריות הרי שעליו לבדוק את תהליך הגיור ולא לאשרו באופן אוטומטית.

בשלב זה, כזכור, ייסדה מועצת הרבנות הראשית את ועדת הבדיקה לענייני הגיור בצה"ל ומחוצה לו - אשר התפרקה באחרונה משפרשו ממנה שלושת חבריה הבכירים, הרב רצון ערוסי, הרב יעקב רוזה והרב יהודה דרעי, זאת בשל טענתם כי אין לוועדה סמכויות.