הרב עמאר מאיים בהתפטרות

במכתב שהעביר לראש הממשלה נתניהו, מאיים הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, כי אם יאושר החוק המכיר אוטומטית בגיורים הצבאיים – יתפטר מאחריותו על מערך הגיור הממלכתי

חדשות כיפה אורי פולק 01/12/10 00:00 כד בכסלו התשעא

הרב עמאר מאיים בהתפטרות
עידן סבאח, צילום: עידן סבאח

לאחר השיחה שקיים השבוע עם ראש הממשלה נתניהו, העביר אתמול (ג) הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, מכתב נוסף לראש הממשלה נתניהו בו הוא מאיים מפורשות כי אם יאושר החוק המכיר אוטומטית בגיורים הצבאיים - יתפטר מאחריותו על מערך הגיור הממלכתי.

הרב עמאר מתייחס בכך להצעת החוק שאושרה ביום ראשון האחרון על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, לפיה לא ניתן להטיל ספק ביהדותם של חיילים שהתגיירו בבתי הדין של צה"ל. החוק מתייחס גם לכל הגיורים שבוצעו עד כה בצה"ל, רטרואקטיבית.

"הנה נודע לי שכבודו אוחז בדרכו לאשר את החוק המנתק את הגירות בצה"ל מהרבנות הראשית לישראל, וכבר אמרתי לכבודו בעל-פה וגם בכתב, שאני מתנגד לזה בכל תוקף", כתב הרב עמאר לנתניהו. "אני מודיע בזה, שאם חלילה יאושר חוק זה, אני לא אוכל לטפל יותר בכל ענייני הגירויות, ולא אשא את אחריותם עליי".

עוד הוסיף הרב עמאר וציין כי "אין באישורו של חוק זה דאגה לחיילים כי אם מגמה ברורה של הרס הדת בישראל". כמו כן, ביקש הרב עמאר מראש הממשלה להמתין עם קידום הצעת החוק, עד תום עבודת הוועדה המיוחדת שהקימה הרבנות הראשית בעניין.

יחד עם זאת, ספק רב בקרב המערכת הפוליטית מהמשך אישור החוק: בערוץ 2 דווח אמש כי אמנם החוק צפוי לעבור בקריאה טרומית בכנסת, אך ועדת השרים התנתה מראש כי כל הצבעה נוספת עליו תהיה מותנית בכך שימצא פתרון הלכתי שיהיה מקובל על הרב שלמה עמאר, פתרון שניכר כי לא יתאפשר מכיוון שהרב עמאר מתנגד להצעת החוק.