הרב עמאר: הגיורים בצה"ל נעשו בשיתוף הרבנות

הרב שלמה עמאר פרסם הודעת הבהרה באשר למעמד הגיור הצה"לי: "חיילים אשר התגיירו בבתי הדין לגיור, נישאו כדת משה וישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 16/09/10 00:00 ח בתשרי התשעא

הרב עמאר: הגיורים בצה"ל נעשו בשיתוף הרבנות
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, התייחס היום לסערת תוקפו של הגיור הצה"ל", בהמשך לדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה לביקורת המדינה, בה הבהירה נציגת הפרקליטות, עו"ד יוכי גנסין, כי "איננו מטילים ספק בתוקף ההלכתי של הגיורים שנעשים בצה"ל".

"לאורך שנים רבות פעלו הרבנים הצבאיים הראשיים לגיורם של חיילי צבא ההגנה לישראל בבתי הדיון לגיור שבצבא ההגנה לישראל", כתב הרב עמאר בהודעתו, "הרבנים הצבאיים הראשיים פעלו בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים הראשיים לישראל בכל ענייני הדת והמדינה. חיילים אשר התגיירו בבתי הדין לגיור, כאמור, אף נישאו כדת משה וישראל במשך שנים רבות על ידי רשמי הנישואין, כדת וכדין".

הצהרה זו מהווה מעין תעודת כשרות עוד ציין הרב עמאר בהודעתו כי סוגיית הגיורים בצה"ל תובא על ידו לדיון במועצת הרבנות הראשית וכי לשכתו פועלת בשיתוף פעולה עם משרד המשפטים במטרה להסדיר את העניינים המנהלתיים הדרושים.

כזכור, השבוע קרא סגן ראש מערך הגיור לשעבר, הרב משה קליין, לעצור את כל תהליכי הגיור לאור אי הוודאות סביב הנושא. "צריך להחליט להפסיק כרגע מיידית כל הליך גיור במדינת ישראל עד שמקבלי החלטות יישבו בתיאום עם כל הגורמים כולם כדי שמי שרוצה להתחיל הליך גיור יידע פעם אחת או לתמיד האם הוא עומד להתגייר והאם הגיור שלו סופי", אמר בראיון לרדיו "קול חי".