ג'נטלמן
ש: האם מותר להיות ג'נטלמן כלפי נשים או שאסור משום קירבה?
ת: נימוס ואדיבות - כן, ידידות - לא.
טבעת קידושין מכסף
ש: האם יש ענין שטבעת קידושין תהיה דווקא מכסף או אפשר מזהב?
ת: יש שנהגו בכסף וכן הוא על פי נסתר. בא"ח שופטים אות ח. אבל מן הדין אין הבדל. עיין תוס' קידושין מח ב ד"ה איכא.
מצווה כנגד אבר בגוף
ש: כידוע שרמ"ח אברי הגוף הם כנגד רמ"ח מצוות עשה, ושס"ה גידים כנגד שס"ה לא תעשה, אז אם יש בעיה רפואית, האם אין לחפש קודם את הסיבה הרוחנית?
ת: אינינו יודעים את ההתאמה הזאת (עיין ב"ק פה א - מ"צ).
כרת
ש: אם אדם עשה עבירה המחייבת כרת ואדם אחר שתי עבירות כאלה, כיצד מקבלים אותו עונש?
ת: יש מדרגות בכרת. עיין רמב"ם הלכות תשובה ח ה-ו ושם ח א כס"מ.
לשון הרע בעבודה
ש: חברותיי בעבודה מדברות לשון הרע על חברות אחרות בלועזית כי חושבות שאיני מבינה. האם להודיע להן שאני מבינה כדי להצילן או שזה יבייש אותן?
ת: ודאי להודיע. עדיף שתתביישנה קצת פה מאשר הרבה בעולם הבא.
תרגום השבעים
ש: יש הבדלים בין תרגום השבעים לנוסח שלנו במסורת. אולי יש לתקן את המסורת?
ת: מתקנים תרגום על פי המקור ולא מקור על פי התרגום. על כל פנים במגילות עתיקות שמצאו במדבר יהודה זה כמו המסורת ולא כמו התרגום.
ש: יש הרבה שיבושים בתרגום השבעים. כיצד טעו בזה הזקנים המעתיקים?
ת: הם היו זקנים בגיל ולא תלמידי חכמים.
ש: יש איגרת אריסטיאס המספרת את פרשת תרגום השבעים וזה שונה מן הגמרא תענית ט א. למשל שם התרגום הוא לכתחילה ואצל חז"ל כפיה מבחוץ?
ת: האגרת הזאת בעלת אמינות נמוכה מאוד (עיין שיחות הרב צבי יהודה מועדים א 202-201, 212, 216-215, 224-222 - מ"צ).
צניעות
ש: למה הרב כותב כל כך הרבה על צניעות בין איש לאשה? הרי דיבור מרובה עצמו כזה אינו צנוע ומרדד את הנושא?
ת: לא כן המציאות. אנשים ספרו וראו שזה מיעוט זניח. לכן אם כך אתה מרגיש, זה בראש שלך ועליך לעשות תשובה כלפי ד'.
הארי פוטר
ש: האם סיפורי הארי פוטר מתאימים לילדים?
ת: כישוף אסור מן התורה, רעיון בזוי כאילו לא ד' קובע ולא האדם שותף במאמציו. והרי אסור להכניס רעיונות מוטעים ושפלים בראשם של אנשים. רמב"ם ע"ז ב ב. שו"ע או"ח שז טז.
כל מה שרציתם לדעת על הרב אבינר - אבינרפדיה: כולל שיעורים, שו"תים ושיחות בישיבה בארוחת צהרים - מעודכן כל יום!