הרב אבינר משיב לרב שרלו: טוב שרבנים יעסקו בפילוסופיה פוליטית

בתגובה לדברי הרב שרלו, שקבע כי מוטב שרבנים לא יעסקו בעניינים פוליטיים, טוען הרב שלמה אבינר כי רבנים צריכים לעסוק בענייני אתיקה פוליטית ובנושאים עקרוניים הקשורים בנושא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/10/12 08:55 כח בתשרי התשעג

הרב אבינר משיב לרב שרלו: טוב שרבנים יעסקו בפילוסופיה פוליטית
אתר מעלה, צילום: אתר מעלה

רבנים אינם צריכים לעסוק בפוליטיקה, אך כן לעסוק ולהורות בענייני פילוסופיה ואתיקה פוליטית - כך סבור הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", בתשובה הלכתית שמסר בשיעור ב"מכון מאיר".

דבריו של הרב אבינר נמסרו לאחר תשובה הלכתית שמסר בנושא הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, שקבע במאמר שפורסם בכיפה כי לדעתו רבנים אינם צריכים לעסוק בתחום כיוון שבכך הם עלולים להרחיק מהם ציבור שומרי תורה ומצוות שאינם מסכימים לדעותיהם.

"ישנה פוליטיקה וישנה פילוסופיה פוליטית. אני מאמין שרבנים צריכים לעסוק רק בפילוסופיה פוליטית", אמר הרב אבינר, וטען כי "רבנים לא צריכים להתערב ברפואה, אבל כן באתיקה רפואית. הם צריכים לדון בשאלות פילוסופיות שקשורות לזה. רבנים לא צריכים להתעסק בכלכלה כי הם לא כלכלנים אבל כן צריכים לעסוק באתיקה כלכלית. גם בעניינים צבאים אותו הדין - אבל כן לעסוק במצוות ובחשיבות הנושא".

לדעת הרב אבינר, רבנים כן צריכים וחייבים להביע את עמדותיהם ביחס לסוגיות פוליטיות, דוגמת ההבנה כי "צריכים להחזיק בכל רוחב הארץ, שצריך להיות צדק ויושר בארץ, זו אתיקה פוליטית שרבנים צריכים לעסוק בה".

"כמובן, יכול להיות רב שמבין בפוליטיקה אבל זה לא מצד מקומו כרב. הוא גם יכול להבין ברפואה אם למד רפואה באוניברסיטה, אבל כל אלו נספחים לתפקידו", הוסיף הרב אבינר.