הרב אבינר: לכתחילה, להצביע בעד מפלגה דתית

"התורה איננה רק עניין הפרט אלא עניין כלל האומה", הסביר הרב שלמה אבינר בשיחה עם תלמידיו, "לכן יש להצביע בעד מפלגה דתית כמו ’הבית היהודי‘, אשר מקדמת את תחיית האומה בארץ"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/12/12 14:13 ד בטבת התשעג

הרב אבינר: לכתחילה, להצביע בעד מפלגה דתית
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, הרב שלמה אבינר, פסק לתלמידיו להצביע למפלגת ”הבית היהודי“, זאת מתוך תפיסתו בענייני דת ומדינה.

בשיעור שמסר השבוע ב“מכון מאיר“, אמר הרב אבינר כי ”צריך להצביע למפלגה שתביא את הברכה הכי גדולה לאומה הישראלית. כמובן שלכתחילה צריך להצביע בעד מפלגה דתית, כי התורה איננה רק עניין הפרט אלא גם עניין הכלל. אם התורה הייתה רק עניין הפרט, נניח כמו בארה“ב, אז מפלגה דתית איננה רלוונטית כמו במדינת ישראל, שהתורה מדריכה איך לבנות את המדינה ואת הצבא והכלכלה והגישה החברתית שלה“.

כיוון שכך, קרא הרב אבינר ”להצביע למפלגה דתית. הרב צבי יהודה אמר להצביע למפלגה שמקדמת תחיית האומה בארץ - כלומר, ”הבית היהודי - האיחוד הלאומי“, היא מפלגה של תחיית האומה בארץ“.

עם זאת, הרב אבינר סייג את דבריו וקבע כי ”למפלגה צריך כוח, לכן אם המפלגה קטנה מדיי אפשר להצטרף ולתמוך גם במפלגה חילונית גדולה כדי שתהיה לה השפעה על הציבוריות בישראל“. הרב אבינר הביע תקווה ”המפלגות הדתיות יהיו חזקות בכנסת הבאה כדי שתהיה להן השפעה גדולה יותר על הציבוריות בישראל“.