הרבנים הראשיים: להקפיד לשמור על הסביבה גם בל"ג בעומר

ארגון "ירוק עכשיו" והרבנים הראשיים לישראל פרסמו קריאה לציבור, לקראת מדורות ל"ג בעומר, לפיה יש להימנע ככל האפשר משריפת חומרים מזהמים המזיקים לסביבה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/04/13 13:57 טז באייר התשעג

ארגון ”ירוק עכשיו“ פנה לרבנות הראשית בבקשה להזהיר את הציבור, לקראת מדורות ל“ג בעומר שיודלקו ביום ראשון בערב על פי החלטת הרבנות הראשית, לשמירה מקסימלית על הסביבה - למרות החג המזהם.

"אנו קוראים בזה בקריאה של חיבה להורים ולילדים, לוודא כי העצים וחומרי הבערה יושגו אך ורק ממקום הפקר, ובשום אופן אין להשתמש להדלקה בעצים הנלקחים מאתרי בניה ומחצרות פרטיות, בלא קבלת רשות מפורשת מן הבעלים“, ציינו הרבנים שלמה עמאר ויונה מצגר, שציינו כי ”יש ליתן את הדעת על נזקים ממוניים וסביבתיים העלולים להיגרם כתוצאה מההדלקה ולעשות את כל אשר לאל ידנו כדי למונעם“.

השנה, בשל תחזית מזג האוויר, הרבנים הדגישו כי יש לנהוג במשנה זהירות מפני סכנת השריפות. "כבר הוזהרנו בתורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. לכן יש לנקוט בכל אמצעי הבטיחות והזהירות המתפרסמים על ידי המומחים בנוגע לאופן הדלקת הדורות, והאזהרות בנוגע לחומרי הבערה בהם מותר להשתמש“, ציינו הרבנים.

ארגון ”ירוק עכשיו“ פנה לאיגוד גבאי בתי הכנסת שנענו לבקשה לשלוח את קריאת הרבנים הראשיים לכלל בתי הכנסת בארץ, להפצה על לוחות המודעות. באגרת שנשלחה לגבאי בתי הכנסת, הבהירו בארגון כי בל"ג בעומר נרשם זיהום האוויר הגבוה ביותר במהלך השנה - ועל כן יש לשאוף לצמצום, ככל האפשר, של הנזק הסביבתי, בעיקר תוך הימנעות משריפת חומרי פלסטיק וחומרים מזהמים אחרים.