הרבנות גורמת סבל למתגיירים

"החלטת הרבנות גורמת לאלפי יהודים כשרים סבל רב וחיים במתח", כך אומר הרב סתיו בעקבות החלטת הרבנות לבדיקת תוקף גיורי צה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 21/10/10 00:00 יג בחשון התשעא

הרבנות גורמת סבל למתגיירים

תגובות נזעמות בעקבות החלטת מועצת הרבנות הראשית היום (ה) להקמת ועדת בדיקה מיוחדת אשר תבדוק את תוקפם של גיורי צה"ל. ועדת הבדיקה המיוחדת צפויה להגיש את מסקנותיה בעוד כארבעה חודשים לרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר ולרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ.

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, אמר בעקבות ההחלטה כי "החלטת מועצת הרבנות הראשית גורמת לאלפי יהודים כשרים כדת וכדין סבל רב וחיים במתח עד שידעו מה מצבם החוקי והדתי. החלטה זו עומדת בסתירה לציווי בתורתנו הקדושה לא לצער את הגר. מהלך זה יגרום לנדבך נוסף בניתוקה של הרבנות הראשית מהציבור, ויגרום לגופים אלטרנטיביים ורפורמים להיכנס לציבוריות הישראלית במקומה".

לדבריו של הרב סתיו מצטרף הרב ד"ר שאול פרבר, מייסד מכון עתים, אשר אמר עם היוודע דבר ההחלטה כי "אנו מאוכזבים מהחלטת מועצת הרבנות הראשית ומצפים ממנה לפעול באופן ממלכתי ולא להיכנע ללחצים המופעלים על ידי עסקנים, אשר מטעים את בכירי הרבנים החרדים".

לדברי הרב פרבר, "כל גיורי צה"ל נעשים עם קבלת מצוות מלאה ועומדים בכל הקריטריונים ההלכתיים הנדרשים. עסקנים אילו רואים עצמם כמחמירים אך למעשה עוברים על הלכות מפורשות בנושא עינוי הגר. הרבנות הראשית נושאת באחריות לגורלם של הגרים ועל כן עליה לצאת עם אמירה ברורה וחד משמעית המסירה כל צל של ספק בתוקף הגיורים בצה"ל, ולא להקים וועדות בדיקה אשר ימשיכו את מסכת ההתעללות בגרים".

בחוות דעת שהעביר לרבנים הראשיים לישראל, קובע יו"ר מכון צומת ומייסד מנהל הגיור, הרב ישראל רוזן, כי "אין שום הבדל מינהלי בין בתי הדין לגיור הצבאיים ובתי הדין האיזוריים". לדברי הרב רוזן, "מלכתחילה נקבע כי בראש כל הרכב (צבאי - א.פ) יכהן מי שמחזיק בתעודת כושר לדיינות מהרבנות הראשית. לקביעה זו היו חריגים בבתי הדין האזרחיים (בהרכבי הגיור של הרבנים דרורי ודרוקמן) אך לא בהרכבים הצבאיים, העדיפים מבחינה זו".