בקרוב בכותל: מעלית

כדי להקל על הנגישות לקשישים ולנכים ולסייע בבעיות הצפיפות, מתכננים בחברה לפיתוח הרובע היהודי מעלית ייחודית שתחבר בין הרובע היהודי לכותל המערבי

חדשות כיפה אורי פולק 16/08/10 00:00 ו באלול התשע

בקרוב בכותל: מעלית
MichaelTyler-cc-by-sa, צילום: MichaelTyler-cc-by-sa

מהפכה טכנולוגית של ממש צפויה כבר בתקופה הקרובה בכותל המערבי, כשמעלית ייחודית וגדולה במיוחד תחבר בין הרובע היהודי לכותל. המבקרים יוכלו לעבור במנהרה באורך 56 מטר, בין הרובע לכותל המערבי, במהירות ובנוחות.

הרעיון למעלית הגיע על רקע הצפיפות הרבה בכותל, במיוחד בעונת התיירות. בחברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי טוענים כי המעלית תקל על בעיות הצפיפות ותסייע בנגישות לנכים, אשר הדרך אל הכותל תלולה ולא נוחה בעבורם, שהרי הרובע היהודי ממוקם כ-20 מטרים גבוה יותר מהכותל המערבי. המעלית צפויה להקל גם על קשישים ומשפחות גדולות, בדרכם בתוך העיר.


הכותל גם לנכים (צילום: josh.ev9-cc-by-sa)


המעלית תבנה בסמוך לישיבת "אש התורה", ממנה ירדו המבקרים כ-20 מטר אל המנהרה לכיוון הכותל.

בחברה לפיתוח הרובע היהודי מדגישים כי היא תשתלב כמה שיותר בנוף המקומי, כששני פירי המעלית יעוצבו ויתוכננו כחלק מהסלע הטבעי.

כזכור, שדרוג נוסף צפוי לכותל המערבי, כשרב הכותל ו"הקרן למורשת הכותל המערבי", בוחנים באחרונה את האפשרות להתקנת מראות חד-כיווניות כמחיצות בין עזרת גברים לעזרת הנשים, שתקל על ציון אירועים משפחתיים המשותפים לשני המינים. הרעיון החדש אמנם עדיין סובל מכשלים טכניים משמעותיים, אך בהנהלת הקרן טרם אמרו נואש.