ב"בתי העם" יתפללו "כל נדרי"

למעלה מ-200 מנייני תפילה עבור הציבור החילוני יתקיימו ביום הכיפורים בכל רחבי הארץ. דרישה למניינים גם בקרב הקיבוצים – ואפילו בבית הספר למ"כים של צה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 14/09/10 00:00 ו בתשרי התשעא

ב"בתי העם" יתפללו "כל נדרי"
_Nigel-cc-by, צילום: _Nigel-cc-by

גם השנה יפעיל ארגון רבני "צהר" בשיתוף ארגון "ביחד" למעלה מ-200 מנייני תפילה ליום כיפור בהם ישתתפו למעלה מ-40,000 מתפללים בכל רחבי הארץ.

כ-700 מתנדבים דתיים, רובם תלמידי ישיבות, יגיעו בקבוצות אל מניינים בכל רחבי הארץ. מהעיר אילת שבדרום, בקיבוצים כגון עין גדי, עינת, יד חנה, קיבוץ אורטל שברמת הגולן ובערים המרכזיות בישראל, כראשל"צ, פ"ת, ת"א, ירושלים, ערד וערים נוספות. "צהר" אף יספק לכל מניין ערכה הכוללת מחזורים בנוסחים שונים, כיפות, דפי הסבר על התפילה ומחיצת בד במקרה הצורך.

מני שלום, הפרוייקטור של ארגון "צהר", אומר בשיחה עם כיפה כי השנה יתווספו שני מניינים מיוחדים לקראת יום כיפור. "התבקשנו לשלוח מניין מתפללים אל כפר נוער לגמילה מסמים בצפון ואף לבית ספר למ"כים, ביסל"ח, אשר בדרום הארץ. לא חסרים דתיים בביסל"ח, אך רב הבסיס פנה אלינו בבקשה כי נגיע כגרעין מגובש אשר ישקיע את כל זמנו ומרצו במניין ולא בשמירות ובתורנויות אחרות", אומר שלום.

לדבריו, השנה מסתמנת מגמת עלייה ברורה בפניות שמקבלים הארגונים מטעם הקיבוצים בישראל. "בשונה משנים קודמות, השנה פונים אלינו רכזי התרבות של הקיבוצים ולא רק תושבים מן השורה או חברי משפחות. בעיניי הדבר מסמל את מעמד התפילה של יום הכיפורים כחלק מהחוויה התרבותית של הקיבוץ", מוסיף שלום.

יו"ר ארגון רבני "צהר" ורב העיר שהם, הרב דויד סתיו, אמר כי "סקר הלמ"ס האחרון מעיד גם הוא על התחזקות בזיקה ליהדות השורשית והמסורתית. ישנו צמא גדול ואנו עושים כמיטב יכולתנו להיות שם לטובת אותם יהודים המחדשים את הקשר למסורת וליהדות".