איך בוחרים מדריך?

בעקבות פניה של חניכים, גיבש הרב שרלו מספר כללים לבחירת מדריכים ראויים

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 13/09/09 00:00 כד באלול התשסט

איך בוחרים מדריך?
יחסי ציבור, צילום: יחסי ציבור

לקראת חודש הארגון המתקרב בתנועת "בני עקיבא", נשאל הרב יובל שרלו - מהם הכללים לבחירת מדריך? הרב התבקש לחבר כללים דתיים ורוחניים שכל מדריך יהיה חייב לעמוד בהם, על מנת להקל על צוות הסניף בבחירת המדריכים החדשים.

הרב שרלו הגדיר את העיסוק בהדרכה כ"דיני נפשות של ממש: נפשות החניכים, ונפשות המדריכים הרואים חשיבות של ממש בכניסה להדרכה"

וכעת בדקו את עצמכם, האם אתם מתאימים להדרכה?

א. מדריך המפתח את צלם אלוקים שבו: לא דמות שנמרחת ונסחבת, אלא דמות שיש בה קבלת הכרעות ומנהיגות מסוימת; דמות שמטפחת את הבחירות שלה בדרך הטוב; דמות קשובה ורגישה שרואה חשיבות בפיתוח אופיים של החניכים ולא שליטה עליהם.


ב. מדריך שהוא בעל מידות טובות, כמו שהיו אבותינו ואמותינו. מידות המדריך הם תנאי חיוני להליכה בדרך אבות, ולהצלחה בהדרכה. מידות טובות הם רגישות לצדק, בקשת חסד, הארת פנים, הכנסת אורחים פנימית וכדו - כל מה שאנו למדים על המידות הטובות מאבותינו ואמותינו הקדושים.


נבחרת החלומות של בני עקיבא, ראויים להצטרף? (צילום: יחצ)



ג. מדריך שהוא נאמן למצוות, ולברית עם ריבונו של עולם שנכרתה בהר סיני. הוא גם רואה חלק מתכלית ההדרכה בתחומים אלה. מדריך בבני עקיבא חייב להיות דמות המתקדמת בעבודת ד, ושדתיותו אינה טקס חיצוני אלא דבר מה פנימי ועמוק שיש בו.


ד. מדריך שהוא אידיאליסט לנושאים היסודיים ביותר של חיי תורה ועבודה, התנחלות בארץ וכדו. בני עקיבא לא נועדה להיות מתנ"ס, כי אם תנועת נוער חלוצית, החותרת למימוש תפיסת העולם של תורה ועבודה במובן הרחב שלה. על המדריך להיות חלק מתנועה זו ומהכרה זו.

הרב שרלו מקפיד להדגיש כי כללים אלו הם בגדר "עזרה ראשונה" בלבד, ובשל מורכבות הנושא ראוי היה כי תנועת בני עקיבא תקדיש זמן ומחשבה ליצירת כללים אחידים בנושא.

אם מצאתם את עצמכם מזדהים עם הרשימה, אולי זה הזמן להתחיל לגזור צופרים?