אחרי חוק צהר: פתיחת המונופול בגיור

אחרי פתיחת אזורי הרישום לנישואין, ביום ראשון תובא בפני הכנסת הצעת חוק לפיה מתגייר יוכל לבחור אצל מי להתגייר. התוצאה היא: 90 דייני גיור חדשים שיפוזרו ברחבי הארץ

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 31/10/13 10:25 כז בחשון התשעד

אחרי חוק צהר: פתיחת המונופול בגיור
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

ביום ראשון הקרוב צפויה ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן לפתיחת המונופול על הגיורים. על פיה הצעת החוק יוכל מתגייר לבחור אצל מי לעבור את תהליך הגיור.

מפלגת הבית היהודי התנגדה בתחילה להצעת החוק אולם במקור ראשון דווח היום כי בימים האחרונים התנהל משא ומתן בין ח"כ שטרן לסגן שר הדתות אלי בן דהאן ואלה הביאו למספר שינויים בהצעת החוק. במשא ומתן זה השתתפו בין השאר גם הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף. הצעת החוק שתעלה בוועדת השרים לחקיקה צפויה לעבור לאישור הכנסת הודות להבנות שהגיעו בבית היהודי עם ח"כ שטרן.

על פי השינויים בהצעת החוק, שאושרו על ידי הרבנים הראשיים, ימונו 30 הרכבי גיור חדשים שיפוזרו ברחבי הארץ ויצורפו למערך הגיור הממלכתי. משמעות הדבר כי מאחר והרכב גיור מונה שלושה דיינים הרי שבתקופה הקרובה צפויים להתמנות לבתי הדין לגיור כ-90 דיינים חדשים. בנוסף, יוכל המתגייר לבחור באיזה הרכב ירצה לבצע את תהליך הגיור.

הצעת החוק של ח"כ שטרן נועדה על מנת להקל על המתגיירים בתהליך הגיור. הרחבת השורות בבתי הדין מאפשרת לדיינים חדשים מן הציונות הדתית להצטרף למערך בתי הדין שבשנים האחרונות נחשב כמי שסגור בפניהם. המתגיירים ככל הנראה יעדיפו את הדיינים המקלים בדיני גיור מה שמביא לחיזוקם של הדיינים הנחשבים מקלים יותר מן הציונות הדתית.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il