אזהרות כשרות לפורים

ארגון הכשרות העצמאי "כושרות" מפרסם רשימת אזהרות לקראת ימי הפורים: חשש שעטנז בתחפושות, מוצרים שאינם כשרים ואפילו חרקים בקמח ל"אוזני המן"

חדשות כיפה אורי פולק 09/03/11 00:00 ג באדר ב'

אזהרות כשרות לפורים
Yosarian-cc-by-sa, צילום: Yosarian-cc-by-sa

ארגון הכשרות העצמאי "כושרות" מזהיר היום (ד) את הציבור מפני חשש לשעטנז בתחפושות קנויות, זאת לקראת ימי הפורים. בהודעה שפרסם הארגון נטען כי בשנים האחרונות גבר החשש לשעטנז ובבדים המגיעים אלינו ממזרח אירופה ומהמזרח הרחוק ובעיקר מסין - ועל כן יש לשים לב לכך בקניית התחפושות.

ב"כושרות" מסבירים כי בתחפושות העשויות מחומר סינטטי אין חשש, אך תחפושות שיש בהן צמר או חלקי בד מצמר, יתכן שהלובש אותן עובר על איסור כלאי בגדים ויש להימנע מהשימוש בהן - אלא אם כן ניתן לברר את הדבר.


זהירות מהקמח(צילום: YeddaTeam-cc-by-nd)


כמו כן מדגישים ב"כושרות" כי כבכל השנה, יש להיזהר ברכישת מוצרים מוכנים, ולקראת ימי הפורים יש צורך במשנה זהירות. לטענת הארגון, שבדק את הנושא לקראת ימי הפורים, התברר כי מוצרים רבים וביניהם סוכריות ושוקולדים נמכרים ללא ציון כשרות ברור, מוצרים מחו"ל מגיעים עם מדבקה לא ברורה, ומוצרים רבים נמכרים בתפזורת, ללא ציון כשרות על כל פריט ופריט. לעיתים נמצא שקיות מוכנות עם מוצרים שונים בתוכן, כשעל חלקם אין כלל סימון כשרות.

ומה בדבר "אוזני המן" הנאפים בבית? ב"כושרות" מציינים כי "באחרונה, קבלנו פניות מכמה וכמה נשים המדווחות על הימצאותם של חרקים בקמח" ועל כן "נכון וראוי לרכוש קמח "טרי" (מתאריך יצור קרוב) ולנפות אותו היטב עם נפה של 60 מ"ש, לפחות".

"חשוב מאוד לנקות היטב את הנפה לפני השימוש מכל שאריות הקמח הישנות, מאחר שלעיתים מתפתחים חרקים משאריות הקמח שנותרו על גבי הנפה. אפשר לדפוק בעדינות את הנפה על שולחן, שיש וכדומה, ולנגב אותה היטב עם מגבת יבשה. רק לאחר שניקינו את הנפה ובדקנו שהרשת שלמה אפשר להתחיל לנפות את הקמח", מזכירים ב"כושרות".